Gå til innhold
Arkivverket

[#4768] Moell


Gjest Lars Løkkebø
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars Løkkebø

HeiEr det noen som har vært i kontakt med navnet Moell. Jeg leter etter Henning Wilhelm Moell Larsson. Født i Sverige i 1865, døde i Norge, Drammen, 1948. Jeg har ikke klart å finne han i 1900-tellingen, heller ikke i 1890-tellingen for de län som ligger utlagt i Sverige. I 1900-tellingen finner jeg derimot Caroline Moell i Fredrikstad. Gift og med fire barn, forsørges av fattigvesenet. Mannen står ikke oppført, så jeg lurer på om det kan være han jeg leter etter, men at han har stukket av fra familien. For jeg vet at han fikk barn utenfor ekteskap da han var over 60 år gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Normann

Hei Lars! Ved søk på bare etternavnet Moell i familysearch, og Sverige, fikk jeg 23 stykker. Ingen Henning, men.... Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Løkkebø

Du er oppe skjønner jeg. Jeg skal prøve selv også. Har du forresten funnet ut noe om mine problematiske gårdsnumre for Nittedal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.