Gå til innhold
Arkivverket

[#4769] Navnet RAVN i Eid og Invik.


Gjest Arne Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Arne Hansen

Slektsforskere!Jeg kom over etternavnet Ravn da jeg fant slekt på Tonning i Stryn. Dette navnet hadde videre forgreininger til Eid, bl.a. Grotaas, da som Hans Heinrich Ravn født 1738 som hadde vært "capitaine" og hadde kongelig pensjon Vet noen om dette spesielle navnet RAVN? Finnes det skriftlige referanser? Takknemlig for svar!Arne Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Carsten A Berg

Hei Arne,Det er lenge siden du skrev ditt lille innlegg, og Otto Ottesen svarte med en henvisning til mine sider. De har forøvrig byttet adresse siden den gang; nå ligger de på http://siec.winnem.comDet finnes iht Hans Rafnung (Harstad Tidende 1933), fire Ravn-slekter i Norge - se 'Ravn (Trondenesslekten)' på mine sider. Det har du sikkert lest allerede, men litt oppdatering skader aldri.For litt siden har jeg oppdaget ytterligere en Ravn-slekt i min anetavle, inngiftet i Jæger-slekten i Bergen. Derfor dette innlegg, for jeg vil tro det kan være en mulighet for at dine Ravn'er på Stryn kan ha med disse å gjøre? Fra mine sider:Hans Olsen Ravn - Født ca 1721 i Bergen, død 21. august 1788 i Bergen. Gift 12. desember 1752 med Anna Mortensdatter Buchoff. Hans Olsen Ravn døde 21. august 1788. Han fikk borgerskap som høker 6. februar 1753, og var senere rådstueskriver til sin død.Se mer på 'Ravn (i Bergen)' i alfabetisk navneliste på mine sider.Dette til din informasjon, og kanskje også til nytte? Og for min del: Er det noen som kjenner til mer om dette, hører jeg gjerne om det!Mvh Carsten Berg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten A Berg

Det ble et to ekstra-tegn bak '.com' under web-adressen over. Teknikken tillater ikke at jeg skriver disse tegnene her (for da blir teksten her borte!!!), men det er et 'er mindre enn tegn' og en 'p' - og de skal naturligvis ikke være med. Spør ikke meg hvorfor de kom med i det hele tatt, for jeg skrev dem ikke... Men adressen slutter altså med .com - som vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.