Gå til innhold
Arkivverket

[#4777] Hammer pr.gjeld - og det problematiske namnet JAN


Gjest Knut Skorpen
 Del

Recommended Posts

Gjest Knut Skorpen

Av soldathandboka som Torstein skreiv i 1890 les eg at faren heitte Sjur Torstinsen og mora Synneva Johannesdtr. I folketeljinga frå 1865 finn eg dei att i Askøen, ho er då skriven inn som Synneve Jensdtr., 21 år. I 1900-teljinga er ho blitt Synneve Torstensen født i 1845.No er vi heldige og har digitalpensjonatet, med mykje informasjon om Hammer prestegjeld. Blant konfirmerte i 1860 finn eg Synneve Jansdtr. Fosse, fødd 22.10.1845.Så undrast eg - Johannesdtr - Jensdtr - Jansdtr - er det same jenta? Er Jan den munnlege forma, og Johannes ein meir skriftleg form, som sonen valde å bruke når han skreiv namnet hennar i soldathandboka? Namn som vaklar slik i skrivemåte som eg lurar på om JAN kan gjere høver dårleg når ein vil søke på data. Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Ludvig Kvamme

Hei Knut. Faren heter verken Jens eller Johannes, men Jan. Du finner han også under Døde i Meland: Jan Henriksen Fosse, død 11.11.1862 på gården Fosse, 55 1/2 år.Med vennlig hilsen Johan Ludvig Kvamme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Bryn

Ja, det er mye vi har å slite med i slektsgransking. Det ser jo ut til at Torstein selv skrev "Johannesdtr." i soldatboka si, mens det nå viser seg at mora var datter av "Jan". Det virker jo svært rart.Fra 1700-tallet har jeg en rekke eksempler som viser at "Jan" og "Johan" gikk om hverandre. Jeg oppfatter det slik at dette rett og slett var samme navn, bare med forskjellig skrivemåte. Hvis vi tar utgangspunkt i dette, kan Torsteins mor derfor ha blitt kalt "Johansdatter". Kan det være at "Johannesdtr." er en feillesing for "Johansdtr."?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Arnolf Bjørndal

Jan, Johan, Jon og Johannes er opprinnelig samme navn med opprinnelse Johannes. Såvidt jeg husker er Jan en nederlandsk form av navnet.Har ellers opplevd at folk som heter Johannes eller Johannessen i enkelte tilfeller blir ført opp som Johan og Johansen. Bare for å gjøre det litt ekstra komplisert for oss, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Mathisen

Enig med Svein. Johannes er opprinnelsen til en lang rekke fornavn med mange varianter av skrivemåten. Endog mitt eget navn, Hans, er en kortform av Johannes. Ikke å undres at slike navn i lange tider ble blandet og "feilskrevet". Vi må vel gå ut fra at prestene ikke alltid oppfattet de lokale dialekters uttale så bra at skrivemåten overensstemte med den navnenes innehavere ville valgt (men de var jo ofte ikke skrivekyndige heller, om vi går litt tilbake i tid).Ellers slår det meg at lignende spørsmål om og undring over ulike skrivemåter av navn synes å være en gjenganger her i debattforumet. Rimeligvis må alle nye slektsforskere gjennom den samme læreprosess, så disse spørsmål/undringer har vi sikkert ikke sett for siste gang. MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Her har du fire av borna fødde i Askøy. Foreldra er ikkje vigde der, og heller ikkje i byen, etter det eg kan sjå. Derfor vil eg tru dei er vigde i t.d. Hamre (Meland). Dei budde på Damsgård (Laksevåg) som på den tida sokna til Askøy.,,Sjur,Torstensen,Store Damsgaard,,,,,Synneve Jansdtr,,,,Pagter,Thorstein,0907,2608,1866,,Sjur,Torstensen,Damsgaard,,,,,Synneve Jansdtr,,,,Pagter Hospitalkirken,Berthe,1402,0803,1868,,Sjur,Torstensen,Vallem,,,,,Synneve Jansdtr,,,,Møller Hospitalkikrken,Gurine,1506,1707,1870,,Sjur,Torstensen,Store Damsgaard Seim,,,,,Synneve Jansdtr,,,,Pagter Hjemmedøbt 19/1,Anna,0901,1901,1873OBS! Der kan vere fleire born etter 1873 som er døypte i Laksevåg. Dei er ikkje dataregistrerte enno, men blir det snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

I følge familysearch giftet de seg i Hamre 06.05.1864.En med tilgang til kirkebøkene for Hamre kan kanskje bekrefte dette.Mvh.Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Du finn dei òg under Folketellingar (Andre) i Askøy (med Laksevåg) 1875. Då har dei framleis berre dei fire borna. Det ser ut til at Sjur er frå Seim eller Hosanger ein stad. Og det vil vere rimeleg å tru dei er gifte i Hamre på den tida Rune har funne. Ho var frå Meland som låg under Hamre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Skorpen

Takk for god hjelp. Når eg fekk presisert etternamnet til Synneva, fann eg også heimgarden og foreldra hennar. Og blir litt betre kjend på Vestlandet også... Når mange med meg er interessert i namneskikkar, kjem det kanskje at interessa for namnebruk i slekta er ein av mange ting som gjer slektsgransking spennande - og lærerikt. At ein som var son til Synneva Jansdtr ville velje å skrive namnet hennar JOHANNESDTR (eg har sjekka, Knut B.) var nytt for meg. Her på Helgeland trur er namnet heller ville skifta innan Jo/Jon/Johan/Johannes. Og så trudde eg det var prestane som brukte den fullstendige forma, og ikkje som her, sonen. Ein annan diskusjon er kva som er rett skrivemåte. Eg vel å bruke den skriftforma som ligg nærast opp til den lokale samtidige uttalen. Og det må bli Synneva Jansdotter (Fosse).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Eg veit ikkje om du er interessert i dei, men eg fann to nye born, døypte i Laksevåg, for dette paret. Og skrivemåten av moras patronymikon stadfestar Jonsdotter.Dei to eg fann er:Severin 1208 2006 1883Ragnhild 2009 2510 1885Faren var då paktar på Store Damsgård.Her er der nok eit par tre til, vil eg tru, mellom 1873 og 1883. Det kan òg kome fleire etter 1885. Men ingen av desse åra har eg tilgang til no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Skorpen

Namna er notert! Når eg fann ut at Synneve var frå Fosse i Mæland og at mora heiter Britha Nilsdotter og var gardmannskone, født på Fosse, trur eg at eg kan ha funne både morfar og oldefaren hennar i 1801-teljinga. Så her har eg mykje å nøste i!Det er nok rett at mannen Sjur Torsteinson var frå Seim, eg har sett namnet hans skrive Sjur Seim (så vidt eg hugsar i ein bibel, men det noterte eg før eg lærte å alltid merke meg kjelde). Sonen Thorstein var forøvrig innrullert som "nr 2165 Damsgård" i følgje soldatboka.Faren Jan Henrikson må eg kanskje slite meir med, sidan eg ikkje veit kor han budde før han kom til Fosse. Og kanskje er han ved konfirmasjon og dåp skriven inn som Johannes Heinrichsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cecilie Skauge Knoph

Kirkebok for Hamre A11 viser at den 2/9-1832 ble Uk. Jan Hendrichsen fra Bergen gift med Britha Nielsdtr. Fosse. Han var 25 år gammel og farens navn var Hendrich Olsen. Hun var 29 år gammel og hennes far var Niels Brynildsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.