Gå til innhold
Arkivverket

[#4794] stamtavlekart


Gjest Øyvind Gjervik
 Del

Recommended Posts

Gjest Øyvind Gjervik

I Slekt og Data nr.4 / 2000, s.20 /21, har Norunn Klettum en artikkel om stamtavlekart, der man kan skaffe seg "kart" med plass opp til 17 generasjoner bakover. Får meg hadde det væet ønskelig med et såpass stort stamtavlekart. Selv har jeg ikke funnet STK som går mer enn 10 generasjoner bakover i tid. Når man skal føre informasjoner ned på disse så har de den ulempen at det blir vanskeligere med plass til informasjon dess lengre bakover i generasjonene man kommer. Man ønsker seg gjerne flere opplysninger enn kun navn, f.eks. hvor og når født / død (eventuelt ca. levetid), når gift og yrke®. Er det noen som kan hjelpe meg med hvor man får tak i disse store STKene, omtrentelig pris og hvordan det er med plass til diverse informasjon? Går utifra at disse kartene må være meget store.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
Gjest Terje Kolbeinsen

Hei Øyvind, Jeg har i grunnen etterlyst muligheten til å skrive ut større tavler selv. Jeg bruker Brothers Keeper V6.0 og der er det bare mulighet til å skrive ut 6 generasjoner, pluss sammenhengende selvfølgelig. Jeg har selv mulighet til å skrive ut i A1 størrelse, men det hjelper jo lite når programmet bare støtter 6 generasjoner:-((Har selv tenkt å prøve å eksportere en RTF fil som så kan åpnes i et program som støtter storformat, men har ikke kommet så langt enda. Dersom du har noen som bruket eks. AutoCad eller lignende tegne/konstruksjonsprogram, kan du jo prøve å få de til å lage et kart for deg? Det burde ikke være så vanskelig eller tidkrevende. Dersom du ikke finner noen, kan du gi meg et vink så kan jeg prøve for det, men problemet er jo å få det helskinnet tilbake.terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.