Gå til innhold
Arkivverket

[#4799] Etterslekt - Ole Kjøstelsen og Marie Andersdatter,


Gjest Torill Berg
 Del

Recommended Posts

Gjest Torill Berg

Jeg søker etterslekt etter Ole Tjøstelsen f. ca 1839 og hans kone Marie Andersdatter f. ca 1839. Begge Nord-Odal. De fikk mange barn, men jeg har ikke oversikten over alle. Vet at de fikk ei datter - Anne og en sønn Arnt. Arnt ble født 1878, og var i 1900 bosatt på Eidsvoll. Han kalte seg da Bjørkehagen. Han var første gang gift med Thea, f 1880 i Eidsvold. Annen gang gift med Mathilde Olsdatter f. 1867 i Løten. Dersom du selv er etterkommer, eller kjenner noe til disse personene, ta gjerne kontakt på e-mail torill.berg@telemed.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Normann

Du finner Ole og Marie på gården Kjærnet i Nord-Odal i 1865, der de i tillegg til Anne f. 1862 også hadde datteren Karen f. 1865.På familysearch fant jeg en Marie Andersd. døpt 27. oktober 1839 med foreldrene Anders Olsen og Marthe Christophersdatter.Kanskje bygdebøkene for Nord-Odal kan være til hjelp? Du finner en som er villig til å gjøre oppslag i disse på www.slektsbiblioteket.com Lykke til Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mona Årnes

Hei Toril. Jeg har slektninger med samme etternavn. Torstein Kjøstølsen fra Sand Nord Odal. Han er min oldefar. Faren hette Kjøstel Aslachen og bodde på Ecornhol N Odal. født 1794 Torstein flyttet til Gulverket i Eidsvoll. Jeg kjenner en som skriver bok der kanskje din familie blir med der. Ofte flyttet familiemedlemmene i nærheten av hverandre. Dette var spennende. I Nord Odal har det kommet en ny revidert bok nå. Men, det står ikke så mye i forhold til hva den koster. Du kan bestille boka å låne den på biblioteket der du bor. Nord Odal bydebok Odal Sparebank forhandler boka. Jeg har vært innom å titta i den nå 12 januar. Du kan sende mail til meg privat hvis du vil. msaarnes@online.no Hilsen Mona

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.