Gå til innhold
Arkivverket

[#4803] Guri Iversdtr,Tunes-Aasheim,Haus g. 29.09.1764 i H


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Har noen kjennskap til hvem denne Guri Iversdtr. var? Hun giftet seg 29.09.1764 i Haus med Lars Hansen ,Hansdal , Haus.Ved giftemålet står det at hun var fra Tunes-Aasheim.Når levde hun (f-d) og hvem var hennes foreldre.Mvh.Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Håkon Aasheim

Av spørsmålet ditt synes jeg å ane at du ikke vet om ættebøkene for Gjerstad og Haus sokner på Osterøy. Lån disse på biblioteket, så finner du at: Lars Hansen Hannisdal og Gudrid Ivarsdtr. Tunes-Åsheim slo seg ned på Kleiveland (nr. 31, s. 40 i Gjerstad) som plassfolk i Kleivelandsliæ. Gudrid finn du i Haus-boken, s. 47, bnr. 52b. Hun er fødd 1745 og død 1814. Datter til Ivar Monsen Tunes-Åsheim og Ingeleiv/Ingeborg Knutsdtr. Øvste-Mjelde. Disse kan følge et stykke i de samme bøkene. Håkon Aasheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hallo Håkon. Jo, jeg er nok godt klar over ættebøkene du nevner,men jeg har dem ikke for hånden og tiden strekker ikke alltid helt til for bibliotekbesøk.Derfor er det en grei måte å benytte digitalarkivets forum.Der er alltid noen hjelpsomme sjeler som deg der ute. Hjertelig takk for hjelpen. Mvh.Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.