Gå til innhold
Arkivverket

[#4815] Kirkebok for Røyken


Gjest Christina Frøysland
 Del

Recommended Posts

Gjest Christina Frøysland

Er det noen som har denne som vil hjelpe meg.30.10.1873 blir Anna Elida Hansen født i Røyken. Hun er datter av Christiane Pedersdt og Hans Olsen. Hva står det om Anna i kirkebøkene? 16.6.1897 får Anna et uekte barn. Sønnene Harry. Jeg vet ikke hvem faren er, men han vokser opp hos besteforeldrene. I ft 1900 har de en pleisønn Harry Hansen(det er det Annas sønn kalles) han er født i 1897, men er dansk. Da bor de i Drammen. Er det samme Harry? Står det noe om denne uekte sønnen i kirkeboka? Jeg vet ikke når familien flytte til Drammen.Hilsen Christina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Skogli

Hei!Jeg finner kun følgende til spørsmål 1:Anna Elida, f. 30.10.1873, døpt 08.02.1874 i Røyken. ”Ekte”, faren er Hans Olsen Follestad, sjømann, 34 år og moren er Christiane Pedersdtr Follestad, 28 år, vigd 1872. Merknad: Foreldrene ble gifte jan. 72. Faddere: Ole Pedersen Follestad, Aron Olsen Follestad, Andreas Pedersen Follestad, Barnets Moder, Mari Hansdtr Follestad.Rundt 16.06.1897 finner jeg ingen relevante opplysninger ang. Harry i kirkebok for Røyken, så han er vel døpt et annet sted.Dette var det jeg hadde, hilsen Bjørn :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christina Frøysland

Tusen takk for hjelpen. Som sagt jeg vet jo ikke når familien flytte til Drammen, men de har nok flytt allerede da. Dessuten i ft 1900 står det at Harry er født i Danmark og er dansk statsborger. Men det kan også være noe de bare sier. Det vet jeg ikke. Men når jeg vet han ikke er født i Røyken kan jeg sjekke Bragernes. Christina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marius Hellerud

Hei! Kanskje du kunne forsöke konfirmasjonen heller? Om Harry, uansett hvilken av dem (om det nå er to ulike), har blitt boende hos sine eventuelle besteforeldre, kan du kanskje finne opplysninger i konfirmasjonsnotatet? Mvh. Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.