Gå til innhold
Arkivverket

[#4821] Røyken nok engang


Gjest Christina Frøysland
 Del

Recommended Posts

Gjest Christina Frøysland

Jeg har fått så mye hjelp fra dere tidligere så jeg prøver igjen. I følge kirkebøkene i Røyken er Anna Elida født i 1873(30oktober) døpt 8 februar. Hun er datter av Hans Olsen Follestad og Christiane Pedersdt. Hans er sjømann. Han er visstnok født 5.1.1846 og han er sønn av Kristine Hansdt og Ole Pedersen kjos. Dette betyr at han i ft 1865 er ca 19 år. I ft finner jeg en Hans som er 18 år og en sjømann på 26 år.Han bor på Follestad.Christiane er antagelig datter av Peder Johannessen og Eli Christoffersdt. Men hva mer kan jeg finne ut om foreldrene til disse menneskene? Christiane er mulig født i1846, men det opplyses om at hun er eldre enn Hans ved giftermål, men yngre i Annas dåp.Er det flere Hans Olsen og Christiane(Pedersdt) som gifter seg i Røyken i 1872. Forholdsvis Januar? Hva står det om disse ved giftermål og deres foreldre?Håper på hjelp nok engang fra dere.På forhånd takk.mvh Christina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Terje Baltzersen

Hei! Jeg finner dåpen til Hans Olsen. Årstallet ditt er feil i forhold til kirkeboka for Røyken. Han er født 05.01.1847 og døpt 2.02.1847. Far: Ole Pedersen Kjos og Kristine Hansdatter. Faddere: Kari Evensdtr Bergbraaten, Alet ?dtr. Beker i Lier, Johannes Petersen Beker, John Torstensen Kjos, Thomas Olsen Kjos. Jeg finner ikke Ckristiane/Kristiane Pedersdtr 3-4 år på hver side av Hans. Kan hun være fra Lier?, minst 2 av fadderne til Hans er derfra, kanskje hans foreldre også. Men under denne søkinga finner jeg en Hans til som kan passe: Hans f. 16.12.1848 og døpt 28.01.1849 med far Ole Pedesen Haukelien og Kirstine Hansdtr. Faddere: Kari Evensdtr. Bergbraaten, Andrine Hansdtr. Kjos, Anders Madsen Aaserud, John Torstensen Kjos, Thomas Olsen Kjos. Kan den Hans du har registrert ha dødd som spebarn og at det er nr. 2 du egentlig leter etter? fars navn er likt, morens nesten og 3 av fadderne de samme. Skal se om jeg kan finne mer under døde. terj-ba@online.no Terje B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Baltzersen

Ser forretsen at vi har hatt deler av dette opp tidligere, i innlegg nr. 2516 fra januar. Ihvertfall når det gjelder Ole Pedersen. Finner ingen andre H.O. og C.P. som inngår ekteskap i 1872 i Røyken. Terje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Baltzersen

Hvis det nå er så at tidligere nevnte Hans nr. 2 som er den riktige så finnes kanskje han på denne siden i FT1865-Røyken: Lenke Isåfall kan det se ut som om Ole Pedersen er gift for annen gang uten at jeg finner dette ekteskapet. Terje B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Arne Svendsrud

Jeg ser at det er en vielse i Røyken kirke 23.1.1872. Brudgommen er ungkar og sjømenn Hans Olsen, født på Follestad og 25 år gammel. Bruden er inderstpige Christiane Pedersdatter, født på Bragernes, 31 år gammel.Faren til brudgommen het Ole Pedersen og til bruden Peder Johannesen.Hvis du tror at dette er de personene du skal ha tak i kan jeg forsøke å finne ut mer om foreldrene deres. Jeg har en god del stoff om Røyken.Du kan også om du vil kontakte meg på E-mail: odd.arne.svendsrud@eunet.no.Hilsen Odd Arne Svendsrud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Odd Arne Svendsrud

Jeg har nå fått en del stoff om forfedrene til personene du spør om. Det er litt upraktisk å ta det med her (fotokopier), så kanskje du kan oppgi E-post adresse? Hilsen Odd Arne Svendsrud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.