Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Torunn Berg

[#4829] Anne Torgersdtr Vehn, Hølonda, f.1824

Recommended Posts

Gjest Torunn Berg

Jeg leter etter anene til Anne Torgersdtr Vehn (1824-1864) fra Hølonda. Hun ble gift med Rasmus Pedersen Nordtømme i 1844 og flyttet til Hovin.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Nina Johansen

Fra bygdeboka fra Hølonda:Ane, f. 1824, g.1844 m. Rasmus Persson Nordtømme i Horg.Far: Torjer Olsson fra Trotland, f. på Herrem i Rennebu 1774, d. 1851, 77 år. (ble som sin svigerfar, gift til gards. Korporal Torjer O. fikk allerede i 1801 skjøte på gården av Per Ven. Jordtausa var enda ung, og det gikk to år før det ble bryllup).Gift i 1803 m. Mari Persdtr. Ven, f. 1780, d. 1864, 83 år. Foreldre: Per Jonsson fra Grøtan, f. 1748, d. 1823, 75 år. Gift 1780 m. Beret Arnsdtr. Ven, f. 1754, d. 1823.Torjer og Mari fikk 10 barn. Hvis du er interessert i mere stoff om disse, og anene bakover, kontakt meg:nina.merete@johansen.cc Hilsen Nina.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Åse K. Kristiansen,

Per Jonsen Grøtan f.1748 var sønn til Jon Jonsen Grøtan (1700-1764) g.ca.1735 m.Mari Olsdtr.Bjørkenås (?-1767)Jon var eldste sønn på Grøtan i Hølonda, Melhus. Han var kjent som bjørneskytter. Foreldrene hans var Jon Karlsen Bjørset og Eli Persdtr. Grøtan. Opplysningene er fra Hølonda/Melhus bygdebøker. Jeg har anetavle videre bakover til Klemmet Grøtan (Ca.1600 1644) Åse Kr.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Torunn Berg

Mange takk begge to. Det hadde vært kjempefint og fått anene her. Min E-mailadresse er torunn.berg@nilu.no.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.