Gå til innhold
Arkivverket

[#4829] Anne Torgersdtr Vehn, Hølonda, f.1824


Gjest Torunn Berg
 Del

Recommended Posts

Gjest Torunn Berg

Jeg leter etter anene til Anne Torgersdtr Vehn (1824-1864) fra Hølonda. Hun ble gift med Rasmus Pedersen Nordtømme i 1844 og flyttet til Hovin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Johansen

Fra bygdeboka fra Hølonda:Ane, f. 1824, g.1844 m. Rasmus Persson Nordtømme i Horg.Far: Torjer Olsson fra Trotland, f. på Herrem i Rennebu 1774, d. 1851, 77 år. (ble som sin svigerfar, gift til gards. Korporal Torjer O. fikk allerede i 1801 skjøte på gården av Per Ven. Jordtausa var enda ung, og det gikk to år før det ble bryllup).Gift i 1803 m. Mari Persdtr. Ven, f. 1780, d. 1864, 83 år. Foreldre: Per Jonsson fra Grøtan, f. 1748, d. 1823, 75 år. Gift 1780 m. Beret Arnsdtr. Ven, f. 1754, d. 1823.Torjer og Mari fikk 10 barn. Hvis du er interessert i mere stoff om disse, og anene bakover, kontakt meg:nina.merete@johansen.cc Hilsen Nina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Åse K. Kristiansen,

Per Jonsen Grøtan f.1748 var sønn til Jon Jonsen Grøtan (1700-1764) g.ca.1735 m.Mari Olsdtr.Bjørkenås (?-1767)Jon var eldste sønn på Grøtan i Hølonda, Melhus. Han var kjent som bjørneskytter. Foreldrene hans var Jon Karlsen Bjørset og Eli Persdtr. Grøtan. Opplysningene er fra Hølonda/Melhus bygdebøker. Jeg har anetavle videre bakover til Klemmet Grøtan (Ca.1600 1644) Åse Kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.