Gå til innhold
Arkivverket

[#4837] Gjertine Nilsen, Molde/Trondheim


Gjest Leif Erik Nilsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Leif Erik Nilsen

Er det noen som kan gi meg opplysninger om etterkommere av Gjertine Nilsen, f. 10.06.1875 i Molde av foreldre Einar Nilsen Hagset, f. 04.05.1835, og Gjertrud Anna Olsdatter Eikrem, f. 01.05.1853? I folketellingen fra 1900 finner jeg Gjertine Nielsen som tjenestepike i Trondheim. Også hennes mor og bror (Johan Andreas) bor da i Trondheim. Faren døde i Molde 11.05.1884.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Leif Erik Nilsen

For å oppdatere mitt eget innlegg: Jeg har senere funnet ut at Gjertine giftet seg med Johan Alfred Winther (sønn av Adolf Winther) i Bakklandet, Trondheim 19. mars 1905. I innlegg 5524 spurte jeg etter Gerhard Winther, og jeg har også fått bekreftet at han var sønn av Gjertine og Johan Alfred. Jeg har også fått navn på fire brødre av Gerhard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg ville sett i telefonkatalogen for Trondheim for det er ci 30 Winther som er ført opp med telefon og prøvd med en telefon til noen av dem. Det er fremdeles en som heter Winther på bakklandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Erik Nilsen

Takk for innspillet. Jeg har allerede vært i kontakt med et av Gjertines og Johan Alfreds barnebarn på telefonenen, og det er på den måten jeg har de navnene jeg har. Gjertine var for øvrig min fars tante.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.