Gå til innhold
Arkivverket

[#4839] Anders Guldbrandsen Heen fra Eidsberg


Gjest Mads Grønbæk
 Del

Recommended Posts

Gjest Mads Grønbæk

Min morfar Anders Guldbrandsen Heen giftet sig i 1926 med min mormor (Dagmar Konnerup 15 dec 1894) og de fikk min mor Ellen Kristine født 13 april 1926. Efter få måneder blev af ukendt grund ekteskapet opløst - og efter dette er der ingen som ved hvad der blev af min morfar. Jeg søger oplysninger som kan forklare hvor og hvad der skete med ham.Han kan muligvis ha skiftet navn til Johan Heen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingjerd van Bruggen

Hei! Det finnes i Indre Smaalenenes Avis dødsannonse til en Johan Laurits Heen død 20.2.1965 (nr. 23.1965), en Johan Heen død 3.1.1974 (nr. 2.1974) og en Johan Heen død 27.mai.1967 (nr. 62.1967). Hvis du ringer Avisen (de har kontor på Mysen) kan det være at de sjekker annonsen for deg så du kan sjekke om det er noen slektninger nevnt der. Eller om dette er noe du kan bestille på fjernlån på mikrofilm - Indre er mikrofilmet. I Norske Gårdsbruk fra 1964 står det følgende under gården (en av dem - det er 3 som står i boken)Heen, Eidsberg (i tillegg til informasjon om størrelse på gården og når husene er bygd): "Heen, gnr. 129 og 201. Ættegård fra 1855. Eierne tok over 1922 etter faren. Eiere: Sofie og Johan Heen f. 1876 og 1890, sønn og datter av Ole Kristian Heen og Marthe Marie f. Olsen". Vet ikke om dette kan være din Johan Heen, men.... Det er kanskje verdt å sjekke det. Det bor fortsatt Heen-folk på Heen idag, men om det er samme slekt vet jeg ikke. Ring og spør! Lykke til! Hilsen Ingjerd :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.