Gå til innhold
Arkivverket

[#4841] Stor-Ingvald-ætta fra Verdal


Gjest Helene Vistnes
 Del

Recommended Posts

Gjest Helene Vistnes

Har nettopp funnet slekta til min tippoldefar,Ellev Pedersen,f. 1818, i Verdal Bygdebok. Han er nevnt der, men ikke etterkommere. Kanskje pga at han flytta nordover i ung alder.Er dette av interesse for noen, evnt til å komplettere ætta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Tiller

Har kanskje noen opplysninger som kan hjelpe litt Ellev Pedersen Lindset f.1818 d.1884 gift 1844 med Ragnhild Pedersdatter Holmenvald f.1814 d.1872.Barn Martine Ellevsdatter f.1845, Ingeborg Ellevsdatter f.1848,Pauline Ellevsdatter f.1852,Gustav Ellevsen Sagmoen f.1875(mor Gjertrud Jonsdatter Årstadvald f.1833 d.1920).Hvis dette er personen du leter etter har jeg flere opplysninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helene Vistnes

Takk for svar.Det er 2 stk som heter Ellef Pedersen som ble født i Vuku i 1818. Den du har oppl.om her, er den andre,som er søskenbarn til min tippoldefar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Magne Årstadvold

Jeg har stor interesse av opplysninger om din tippoldefar Ellev Pedersen Kvernmovald og etterkommerne hans i Nord-Norge. Jeg er nemlig med i et prosjekt som samler opplysninger om folkene som bodde på heimene i Verdal fra ca. 1800 og framover mot vår tid. Om din tippoldefar har jeg ikke andre opplysninger enn at han flyttet til Helgeland i 1842, samt at han før han reiste ble far til en jente født i Verdal i 1838. De øvrige i familien hans har jeg gode opplysninger om, bortsett fra hans yngste søster Inger Pedersdtr, f. 1828, som er oppført flyttet til Alstahaug i 1856. Har du kanskje også opplysninger om henne? Evt. opplysninger kan sendes til min e-postadr: maaarst@frisurf.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.