Gå til innhold
Arkivverket

[#4843] Alette Svendsdatter Berg. Født 1873. Hvor dro hun?


Gjest Liv Marit Trætli Andresen
 Del

Recommended Posts

Gjest Liv Marit Trætli Andresen

Min oldemor på farsiden er forsvunnet. Vi vil gjerne ha kontakt, dersom noen vet noe om Alette. Hun arbeidet i Trondheim, som tjenestepige på hotell d`Angleton(?) Hun fødte en sønn,min bestefar, 21.04.97. Han ble døpt Birger Jørgen Andreas i Bakklandet kirke 30.05.97. Hans far het Bernt Jørgensen Moxnæs, fra Frosta. Bestefar mente å huske at han bodde i fosterheim hos en skomaker(?) i Trondheim i ca. tre år. Da ble han tatt i ny fosterheim i Markabygda, Skogn, av Gjertrud Trætli. Der ble han boende, og tok navnet Trætli i 1932. Han døde i 1982. Vi vil gjerne vite hva som skjedde med Alette. Vi har lett på inter-nett, men finner ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

Du finner i hvert fall Birger Moksnæs som pleiesønn hos skifertrækker Martin Hansen i Rosenvinges gade 23 i Tronsheim i 1900.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Hun kan ha giftet seg, og tatt mannens etternavn. Det var jo vanlig så sent som 1900. Eller hun kan bruke samme etternavn som sin far. Jeg tror det er få unge som het nndatter så sent. Min mormor var døpt Pettersdatter, men etter et bestemt år ble hun hetende Hansen, samme som sin far.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv Marit Trætli Andresen

Vi vet at Alette var på et sykehus i Bergen først på 1900-tallet. Det er det siste vi vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Siden hun flyttet rundt 1900 til Bergen burde det finnes en flyttemelding i Trondheim, kanskje i kirkebøkene for Bakklandet kirke. Du sier ikke hva hun het til etternavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.