Gå til innhold
Arkivverket

[#4846] Michael Julius Michaelsen (Tr.heim 1821-Kr. sund 1


Gjest Kari Larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kari Larsen

Han var min oldefar, og hadde 14 eller 15 barn med sine to koner, alle født i Vadsø der de var bosatt. Han ble først gift 1851 med Anna Nicoline Dahl (1833-1858) som skulle være hans tremenning. (Den sammenhengen kjenner jeg ikke.)De fikk barna Anna Amalie, Marie Nicoline Frederikke, Paul Mikael Julius og sannsynligvis en jente til, for han skriver etter konas død at han måtte sette bort de tre små jentene. Kjenner noen mer til denne siste jenten?Han giftet seg i 1865 med Petrine Pouline Christensen (1843-1883) i 1865, og de fikk 11 barn, som jeg har en viss oversikt over, selv om jeg lurer på hvor det ble av typograf Otto Nathanael, født 22.9.1868 og Richard Immanuel f. 1870. Han dro til Oslo og var visst etter hvert ansatt i skifteretten. Han bodde i hvert fall på ulike adresser i Oslo fra okring 1895 frem til 1901, og han ble kanskje baptist!Ester, født 1881, dro til Duluth, Minnesota, 20.10.1908 for å gifte seg. Det ryktes at hun fikk en sønn, men hun ble visst skilt eller enke, og henne vet jeg ikke mer om.Er det noen som vet mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.