Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Øyvind Gjervik

[#4862] Ingeborg Sørensdatter Friis (1605-1654)

Recommended Posts

Gjest Øyvind Gjervik

I en bok leste jeg tidligere at foreldrene til Ingeborg er Søren Christensen Friis og Elisabeth Hansdatter Svaning (Svane). Inne på diverse nettsider er foreldrene Søren Christensen Friis og Marine Hansdatter Svane. Hvem av alternativene skal være det riktige?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Lars Steinar Hansen

Knud Gether skriver i sitt store verk Middelalderfamilier i Flensborg og Nordfrisland og deres efterkommere i Danmark, Tyskland og Norge at Ingeborg var datter av borgermester i København Søren Friis og Elisabeth Svane.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Øyvind Gjervik

Tusen takk for hjelpen Lars Steinar! Da er det flere bøker som opererer med at Elisabeth er Ingeborg`s mor. Da ligger nok feilen på nettsidene. Skal prøve å få tak i verket.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Lars Steinar Hansen

Det koster 1.000-1.300 kroner, såvidt jeg husker. Jeg køpte det fra den danske Internett-bokhandelen Saxo (www.saxo.dk).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Øyvind Gjervik

Tusen takk for hjelpen Lars Steinar!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.