Gå til innhold
Arkivverket

[#4862] Ingeborg Sørensdatter Friis (1605-1654)


Gjest Øyvind Gjervik
 Del

Recommended Posts

Gjest Øyvind Gjervik

I en bok leste jeg tidligere at foreldrene til Ingeborg er Søren Christensen Friis og Elisabeth Hansdatter Svaning (Svane). Inne på diverse nettsider er foreldrene Søren Christensen Friis og Marine Hansdatter Svane. Hvem av alternativene skal være det riktige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Steinar Hansen

Knud Gether skriver i sitt store verk Middelalderfamilier i Flensborg og Nordfrisland og deres efterkommere i Danmark, Tyskland og Norge at Ingeborg var datter av borgermester i København Søren Friis og Elisabeth Svane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øyvind Gjervik

Tusen takk for hjelpen Lars Steinar! Da er det flere bøker som opererer med at Elisabeth er Ingeborg`s mor. Da ligger nok feilen på nettsidene. Skal prøve å få tak i verket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Steinar Hansen

Det koster 1.000-1.300 kroner, såvidt jeg husker. Jeg køpte det fra den danske Internett-bokhandelen Saxo (www.saxo.dk).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.