Gå til innhold
Arkivverket

[#4866] Søker opplysninger om en emigrant til Amerika


Gjest Arne  Andreassen
 Del

Recommended Posts

Gjest Arne  Andreassen

Søker etter en onkel fra Amerika. Hans navn er Arne Julius Andreassen eller Hildorsen som etternavn. Hans far het Hildor Peder Andreassen og hans mor var Martha Sophie Johansen. Arne er født 14 juli 1884 enten i Hadsel eller på Værøy. Han reiste til Amerika etter 1900 og døde ganske tidlig der . Som garantist for å få reise til Amerika var det en som het Anton. Dette er hva jeg vet om han, og jeg ønsker å få vite hvordan set gikk i Amerika og når han døde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Normann

Hei! I folketellinga 1865 finner du Hildor Andreassen og hans familie på gården Tenstrand i Hadsel. Han har en bror som heter Anthon, dette kan jo være Arne Julius' garantist. I folketellinga 1900 finnes en familie i Ankenes, med far Hildor Andreassen , men mor Hendriette Mortensen. Her finner du også en sønn Arne Hildorsen, født 1886 på Værø, med søsken Otto og Agnæs.Jeg fant ikke Arne i emigrant-databasen i Digitalarkivet ved en rask søk, men, det får du jobbe deg gjennom selv. Du bør finne ut hvor han dro hen.Men, et spor kan være Anthon Anders. som 7.6.1893 reiste alene og ugift til Iowa, 28 år gammel fra Trondhjem (f. i 1865, som kan stemme med folketellingene), og jeg fant ingen Anthon med akkurat samme fødselsår i 1900-tellingen, så det kan jo stemme at dette er Arne J.s onkel. Lykke til! Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.