Gå til innhold
Arkivverket

[#4877] Anne fra Øre


Gjest Bente Torjul
 Del

Recommended Posts

Gjest Bente Torjul

I 1900-tellinga for Bræmsnes finner jeg Anne Krestiansen født 1863 i Øre Herred Rom,gift med Ricard Krestiansen. Jeg finner ikke Anne på tellinga for 1865. Søker på Anne, fødested Øre. Er det noe annet jeg kan prøve? Slekt i Amerika mener hun het Anne Hannaset. Håper noen kan hjelpe meg, for jeg står helt fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Normann

Hei! Du finner en Anne f. 1863 i Øre her: En Anne i 1865-FTDet finnes gårder i Tingvold (samme Kommune som Sømeling) som heter Hanneset. Ingen Anne f. 1863 der). Lykke til! Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Arnolf Bjørndal

Iflg Rygh var Haneset gnr. 13 i Øre. I 1865 hørte Øre til Tingvoll prestegjeld, og gården sees da også der i tellingen. Men som Laila Normann sier, var ingen Anne der i 1865. Kanskje familien flyttet dit på et senere tidpunkt? Har du prøvd å se blant konfirmerte? Brudens fars navn vil også normalt være oppført ved vielsen. Jeg vil anbefale å se etter der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.