Gå til innhold
Arkivverket

[#4910] Eftersøgning af dansker født i Norge 1886


Gjest Anni Jacobsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Anni Jacobsen

Vil nogen slå nævnte op i kirkebogen for Fødsels-stiftelsen i Oslo og finde Ejner Anton Nielsen, født 28.7.1886 og eventuelt også forældrenes giftermål, hvis de altså var gift. Venlig hilsen Anni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De var gift, men jeg vet ikke hvor. Født 28/7 1886 og døpt 7/8 Rikshospitalet(Fødselstiftelsen. Faddere: pike Livia Olsen og pike Elida Eriksen. Foreldre: Gårdsbestyrer Nils Kristin Nilsen dansk født 1859. Bærum Nadderud, Videbæk?, Vorgrd,...., Jylland Danmark. og hustru Julie Nilsen f. 1866.30/5 88 oppgir moderen fulde navn at være Julie Antonette Eriksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anni Jacobsen

Mange tak for svaret. I hvilken forbindelse opgiver moderen fulde navn 30.5.88? Jeg mangler nemlig et hint for at finde bryllup eller adresse på dem. Nils Christian Nilsen er først kommet til Oslo efter 1880 og de er rejst til Danmark igen før 1890. Nogle gode forslag? mvh Anna Jacobsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hakon Skaugvoll

I folketellingen 1875 er nevnt en Julie ANETTE Eriksen, f. 1855 i Lillehammer, tjenestepige i Raadhusgade 3, 1,3 Kristiania (Oslo, - antagelig hos fru og herr Jarmann. Jeg kan ikke se at hun finnes i 1900 tellingen for Oslo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anni Jacobsen

Takker for svarene. Det kan desværre ikke være den Julie Anette, da jeg ved at min er født i Drammen i 1866, men hvad derefter hænder ved jeg ikke. F.eks. hvornår hun flytter til Oslo.Der findes ikke tilfældigvis et register over viede i Oslo 1880-90?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Om datoen i 88 kan det jo være at de har bedt om en fødsel/dåpsattest for barnet før de flyttet til Danmark. Jeg har lett i noen av kirkene i Oslo, men ikke funnet giftemålet. Det er altfor mange kirker å lete igjenom der. Men, du sier at Julie ble født i Drammen, og det kan hjelpe for der er det bare 3 kirker i området. Kanskje hun kan finnes der under utflyttet i 1880 årene. Det er jeg som svarte under "dummies" da jeg var på en offentlig data.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anni Jacobsen

Takker for svar. Jeg har fundet JULIE ANTONETTE ERIKSDATTER født i BRAGERNES 21.6.1866 og jeg tror at hendes forældre Erik Eriksen og Elise Johannesen er blevet gift samme år, men den kirkebog jeg har rekvireret slutter 1865, så det ville være dejligt hvis der er en, der vil prøve at slå det op. Venlig hilsen Anni Jacobsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Hei Anni. Er du sikker på at det er den rette Julie du nevner født på Bragernes i 1866, eller er det en du tror kan være den rette som du har funnet i kirkeboken. Det skulle vært greit å vite før jeg begynner å lete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anni Jacobsen

Ja, jeg har en folketælling fra Danmark 1911, hvori hun står opført som født 21.6.1866 i Drammen, og opholdende sig i Danmark siden 1886

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Gift 23/8 1885 Paulus krk. Christiania Nils Kristian Nilsen agent bosted Norg..(Norgrd?) født Vorgrd. Jylland 1859, konf. 12/4 74 Vorgrd. far husmand Søren Nilsen; og Julie Antonette Eriksen f. Bragernes 1866, konf. 24/10 Trefoldighetskrk.(jeg finner ikke konf. der), far malersvend Erik Eriksen. Forlovere: J. -aunstrup og J. Truelsen, Grensen 10. Dette er litt usikkert pga. skriften.Resten under er funnet i Buskerud fylke: Født 21/6 dpt. 26/8 1866 Bragernes JULIE ANTONETTE Foreldre Erik Eriksen malersvend og Elise Johannesen, Framgaten. Faddere: Johanne Johannesen, Karen Andrine Christiansen, Martin Rette---, Martinius Ruth, faderen.Gift 6/5 1866 Strømsø (i dag Drammen) ungkarl malersvend Erik Eriksen 23 år, f. 30/9 1842 Modum, bosted Strømsø, far Bjørn Eriksen; og pike Elise Severine Paulsen f. Strømsø 16/10 1846, far Johannes Paulsen. Forlovere Paul Johannesen og blokmager M. ruth.Født 30/9 dpt. 23/10 1842 Snarum krk. Modum ERICH. Foreldre Bjørn Erichsen og h. Anne Thomasdt., Aslachsbye.Født 11/3 1846 dpt. 29/8 1847 Strømsø ELISE SEVERINE. Hjemmedøpt av jordmor Mad. Christophersen. Foreldre: bjelkehugger Johannes Paulsen og kone Anne Ellingsdt.Om du er interessert i fortsettelsen så skal jeg prøve å gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anni Jacobsen

Du skal have så mange tusind gange tak. Jeg er helt overvældet og hvis du virkelig vil, må du meget gerne fortsætte. Endnu engang tak, ANNI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.