Gå til innhold
Arkivverket

[#4913] Lars Christensen Bugge


Gjest Bente Bråthen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bente Bråthen

Jeg har som flere andre valdriser klart å føre mine aner tilbake til presten Bugge(1632-1687).Jeg har stort sett brukt Tore Ey som kilde og han har sin særegne måte og skrive på,så alt er ikke umiddelbart krystallklart!Er det noen som har andre kilder eller vet noe om 1. Når kom Bugge til Valdres og hvor kom han fra? 2. Når Anne Nilsen Spydeberg som var gift med Bugge og datter av prest Nils Andersen Spydeberg levde og hvor Spydebergfamilien stammer fra? Bente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Som en hjelp for å finne slekt kan du bruke adressen familysearch.org. og søke etter Lars Bugge. Du vil du finne han og hans slekt under "ancestral file" med hele slekttreet. Der vil du også finne Niels Andersen Spydeberg. Disse opplysningene bør sjekkes da de ikke alltid er helt riktige. Iflg. dette er Lars Chr. Bugge fca. 1622 i Lardal i Vestfold, men hans forfedre kommer fra Danmark. Nils Spydeberg, prestene tok ofte stedsnavnet som etternavn, ble fca. 1614 i V. Slidre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Askerøi

Gunnar Christie Wasberg har en større artikkel om slekten Bugge i Norsk Slektshistorisk Tidsskrift XXVI hefte IV s301ff. Han var sogneprest i Slidre fra 1678 etter å ha vært kapellan der fra 1656.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Bråthen

Takk til dere begge! Jeg har prøvd Family seach,men syntes det var for usikkert da årstall stemte veldig dårlig overens med Tore Ey,men det er selvfølgelig noe å gå videre på.Vet du Tom om man kan låne disse tidskriftene på biblioteket? Bente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...
Gjest Bente Christensen

Hei Bente. Jeg har Buggeboka og en del info om Bugge for jeg er i Buggeslekta selv Så vis du tar kontakt på mail bente@kvarsnes.net så kan det hende vi kan hjelpe hverandre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.