Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Rune Thorstensen

[#4925] Jacob Olsen,Gritledahl , Valle i Vestagder f. ca.

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Min tippoldefar Jacob Olsen giftet seg 14.07.1849 på Helleland i Rogaland med Marthe Thorsdatter.Hun er enke i 1865.Ved giftemåler er det oppgitt at Jacob Olsens far var Ole Nielsen Gritledahl.Jeg har funnet en del gårder i Sør Aundal/Undal) Valle i Vest-Agder i 1801.Jeg vet imidlertid ikke når Jacob ble født , ei heller når han døde men det må ha vært mellom 1860,da de fikk sitt siste barn og 1865.Kan noen hjelpe meg med fødsel/død og hvem var denne Ole Nielsen/hans hustru?Er takknemlig for alle innspill som kan lede meg videre.Mvh.Rune Thorstensen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Rune Thorstensen

Har noen tilgang til kirkebøkene for Helleland/Egersund rundt 1850.I så fall kan noen se på giftemålet til Jacob Olsen og Martha Thorsdatter 14.07.1848.Jeg har som nevnt opplysninger om at Jacobs far var Ole Nielsen fra Gritledahl i Valle/Sør-Aundal i Vest Agder.Nå lurer jeg på om det kan være feil.Jeg fant nemlig en Jacob Olsen døpt i 1821 i Sør-Aundal , men hans fars navn var Ole Jacobsen.En titt i kirkebøkene ved giftemålet burde kunne bekrefte navnet på Jacobs far.Mvh.Rune

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.