Gå til innhold
Arkivverket

[#4925] Jacob Olsen,Gritledahl , Valle i Vestagder f. ca.


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Min tippoldefar Jacob Olsen giftet seg 14.07.1849 på Helleland i Rogaland med Marthe Thorsdatter.Hun er enke i 1865.Ved giftemåler er det oppgitt at Jacob Olsens far var Ole Nielsen Gritledahl.Jeg har funnet en del gårder i Sør Aundal/Undal) Valle i Vest-Agder i 1801.Jeg vet imidlertid ikke når Jacob ble født , ei heller når han døde men det må ha vært mellom 1860,da de fikk sitt siste barn og 1865.Kan noen hjelpe meg med fødsel/død og hvem var denne Ole Nielsen/hans hustru?Er takknemlig for alle innspill som kan lede meg videre.Mvh.Rune Thorstensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Har noen tilgang til kirkebøkene for Helleland/Egersund rundt 1850.I så fall kan noen se på giftemålet til Jacob Olsen og Martha Thorsdatter 14.07.1848.Jeg har som nevnt opplysninger om at Jacobs far var Ole Nielsen fra Gritledahl i Valle/Sør-Aundal i Vest Agder.Nå lurer jeg på om det kan være feil.Jeg fant nemlig en Jacob Olsen døpt i 1821 i Sør-Aundal , men hans fars navn var Ole Jacobsen.En titt i kirkebøkene ved giftemålet burde kunne bekrefte navnet på Jacobs far.Mvh.Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.