Gå til innhold
Arkivverket

[#4937] Foreldrene til Ånon Anderson Frivoll


Gjest Petter Langeland
 Del

Recommended Posts

Gjest Petter Langeland

(Eller Aanen Andersen Frivold.) Født på Storhei/Langeland,i Øvrebø Vest-Agder, i 1823(?). Gift med Olaug Nilsdotter Kiledal i 1850 og med Eli Kristensdotter Flanestad (Øvrebø) i 1857. Mange av barna hans er å finne i folketellingen for 1865. Kjenner noen til hans foreldre eller søsken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torkell Haugenes

Hei Petter, Ser at mitt svar i nr.2785 startet en debatt om Gråtopp-familien.( ref. 2820) Tips: Gå inn på www.startsiden.no og der på Sol-Kvasir søk etter "Gråtopp", så vil du få flere svar(slektstavler). Og/eller å gå inn på bibliotek og søke i friteksten i BIBSYS etter "Gråtopp".Tilbake til Hægelandsboka. Du burde absolutt se å få tak i ett eksemplar for å lese om dine forfedre. Et besøk til Langeland kan også anbefales. Stedet ligger ca 3 mil nord for Kristiansand S. Jeg er oppvokst ikke så langt unna. I følge boka så var foreldrene til Ånon: Anders Olson Langeland g. 1817 m. Siri Hansdotter Mushom. Har ikke sjekket mot 1801-tellingen. Anders var son til Olav Ånonson Langeland. Siri var dotter til Hans Anderson Mushom.Ånon sine søsken: Olav f 1818 g 1844 m Mari Olsdotter Åmdal, Hans f 1821, Anders f 1833 d 1841, så Ånon f 1823, Anne f 1826 g 1844 m Kristen Nilsson Kiledal, Jon f 1828 g 1859 m Torborg Tørresdtr Håresland, Ingeborg f 1830 g 1852 m Kjetel Nilsson Kiledal. 3 søsken som ble gift med 3 søsken Nilsson/dtr Kiledal ? Så kan dette starte en ny debatt om den store Kiledals-ætta(Kiledals-prestene som ble misjonærer i Nord Norge). Igjen: Skaff deg Hægelandsbøkene til Jon Åsen.mvh Torkell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Petter Langeland

Hei Torkell! Takk for enda et bidrag. Skal skaffe meg Hægelandsbøkene ( og bøkene for Høvaag, Grindheim og Sannidal ) . Hilsen Petter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.