Gå til innhold
Arkivverket

[#4947] Anna født i Øre Herred rom


Gjest Bente Torjul
 Del

Recommended Posts

Gjest Bente Torjul

På folketellingen for Bræmsnes 1900 finner jeg Anna Krestiansen født i Øre Herred Rom.Er dette Øre sogn i Gjemnes?Hun var født i 1863.Når jeg søker på Anne født i Øre finner jeg henne ikke. Er det andre måter å søke på? Har ikke tilgang til kirkebøker, da biblioteket i Kristiansund var lite villige til å hjepe meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Bjerke

For det første er Krestiansen tydeligvis inngiftet etternavn, dvs hun hadde et annet pikenavn (og da åpnes søket en del). For det andre vil jeg gjette på at Øre like gjerne kan være Aure, selv om dette strengt tatt ikke ligger i Romsdal? Ved å søke på "Ann..." født i Aure i 1863 og bosatt i Møre og Romsdal i 1865 får jeg to treff, men at det er 1862 eller 1864 er vel heller ikke umulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Arnolf Bjørndal

Var Anna gift? Hvis du vet sånn noen lunde når hun giftet seg (og hvor - Bremsnes, evt. Øre?) kan det være Statsarkivet i Trondheim vil hjelpe deg med et enkelt oppslag i kirkeboka. Der vil brudens fars navn stå.Jeg tror ikke Øre er Aure. Jeg er nokså sikker på at de var flinke med en slik adskillelse så sent som i 1900.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.