Gå til innhold
Arkivverket

[#4956] Thomine Knudsen


Gjest Svein Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Svein Hansen

Er det noen som kan hjelpe meg med opplysninger om Thomine Knudsen (Knudsdatter) født 1855 i søndre Undals pr.gj.i Vest Agder.Finner innformasjon om henne ved folketellingen i 1865 bor da i komunne Sør Audnedal og bosted Moland hun bor der sammen med sin far,mor og søsken.Jeg kan ikke finne ut noe om henne etter folketellingen i 1865.Vi har tidligere hvert informert om at hun kan ha hvert bosatt i Stavanger,men kan ikke finne noe der.Vi mener at hun bosatte seg i Bergen og giftet seg der med Carl Martin Nilsen født 10/2-1850 døpt 1/4-1850.Denne Thomine døde i Bergen 31/1-1897. Er det noen som kan hjelpe meg med opplysninger om henne og om det kan hvere samme Thomine som kom fra Søndre Undals pr.gj. i Vest Agder og siden flyttet til Bergen.Er taknemmelig for alle opplysninger. m.v.h. Svein H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Drageset

Denne historien ligner litt på ene delen av min familie.Tipp-oldefar født i Vest-Agder,videre Stavanger,Bergen. Stavanger viste seg i vårt tilfelle å være Karmøy,hvor det var mange innflyttere fra Vest-Agder som bl.a. arbeide i gruvene på visnes.Her har de en fin Bygdebok med navneregister,Det er vert et forsøk. Mvh Astrid D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.