Gå til innhold
Arkivverket

[#4963] Hvor ble det av Julius Jørgensen f.1873 i Skedsmo


Gjest Bjørn Pettersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Pettersen

Prøver her på nytt og etterlyser evt. hvor det er blitt av denne karen.Julius er født 1873 i Skedsmo foreldrene var Jørgen Jørgensen og Anne Enersdtr. I 1875 var Jørgen arbeider ved Haneborg sag og i 1900 var han formann på torvstråfabrikk i Lillestrøm.Julius var fadder ved hans søster Kaia Janette`s barn senest 1895 ved min oldefarstår han oppført med hans kone.Kan ikke finne dem i 1900 tellingen.Er det noen der ute som kan hjelpe setter jeg stor pris på det.Hilsen Bjørn Pettersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Pettersen

Hei Laila.Jeg finner ikke Julius f.1873 sønnen til Jørgen.I kirkeboka står han oppført som fadder til min oldefar sammen med kona som jeg ikke kan tyde helt,men fornavnet hennes tyder jeg til Herikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Normann

Den eneste (umuli)julius'en jeg finner i passende alder og født i Skedsmo er en Julius Østby gm. Petra Kristine f. 1866 i Sande. Men, det er ikke han, for han finner jeg og i FT 1875 på Østby i Skedsmo.Men, julius'en din kan jo være død og for alt det vi vet, eller har du bevis på at han levde i 1900 ett eller annet sted? Jeg tror eneste mulighet er å få konkret hva kona heter. Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Pettersen

Hei Laila.I 1893 er han sagarbeider og ved dåpen til min Oldefar bror står det i kirkeboka hans kone Herikke? Arnesen.Men det er som du sier han kan jo være død. Hilsen Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Bjørn Pettersen

Nå har jeg funnet hans personalia Julius Jørgensen f 18 okt 1872 i Lillestrøm dør 14 juli 1896 av arthrocose eller noe der omkring,han var sagarbeider av yrke.Er det noen som vet hva dette er.Har et spørsmål til også,i 1893 er han oppført som fadder til hans søsters eldste barn sammen med sin kone Henrikke Arnesen Lillestrøm står det,klarer ikke og finne denne damen i 1900 tellingen.Håper noen kan hjelpe meg litt her.Hilsen Bjørn Pettersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.