Gå til innhold
Arkivverket

[#4987] Etterslekt fra Konglebekk i hedmark


Gjest Kjetil Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjetil Johansen

Hei! Er det noen som har informasjon om etterslekt til gården konglebekk på hedmarken. Jeg har en Oldefar Otto JOhansen, f. 1866 Lier, g.m. Olivia albrethsen f. 1865 som vistnok skal komme derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Anne Marie

Hei Kjetil Min 5x tippoldemor het Anne Evensdatter Konglebekk og var fra Våler i Solør. Hun døde visstnok rundt 1800 - mao. en god stund før Olivia ble født, men det kan jo være familie. Anne ble gift med Anders Pedersen Skarderud.Hilsen Anne Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kjetil

Hei! Takk kal du ha. Dette hørtes spennende ut. Kanskje vi er i slekt ? Jeg har ikke funnet noe mere, men jeg har ikke hatt så mye tid i det siste.mvhKJetil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Korreksjon av foregående opplysninger. Jeg har sjekket ut via andre kilder, og det er ikke Olivia som evt. er av konglebæk slekt.Jeg har funnet foreldrene til Otto Johansen. Det er Johan Johannesen. f.1.6.1834, Lier gm Maren Sørine Helmrichsdtr. f.20.4.1839 , Røyken.Foreldrene til Johan, Skal vistnok være Johannes Christophersen og Oline Andersdtr, ifølge Familysearch.orgHar noen informasjon som linker denne Oline Andersdtr. sammen med evt. Anders Pedersen Skarderud.Opplysningene som tilsier at denne delen av slekten skal komme fra Konglebekk har jeg fra min far, som er ganske sikker på saken. Men han vet ikke hvor langt tilbake vi må gå.Mvh Kjetil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.