Gå til innhold
Arkivverket

[#5004] Emigranter fra Oslo


Gjest Solfrid V. Ormøy
 Del

Recommended Posts

Gjest Solfrid V. Ormøy

Er det noen som er flinkere enn meg til å lete. Jeg vet med 100% sikkerhet at Anette Jakobsdatter og Anders Hansen begge fra Sør-Odal emigrerte til Utah(de endte opp i Utah) i Amerika. De hadde to sønner Hans og Amund når de reiste en gang mellom 1873 og 1879. Anette er født i 1852 og Anders i 1843. Jeg klarer ikke å finne dette ekteparet.Samt Anders Hansen sine foreldre som også emigrerte. De het Hans Andersen Tømterud fra Sør-Odal og Eli Engebretsdatter. Hans og Eli var begge født i 1815.Noen som kan hjelpe meg her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingjerd van Bruggen

Hei Solfrid. Mitt inntrykk er - hvis du kun har sett i databasen her i Digitalarkivet - at den ikke er fullstendig. Jeg har personer som jeg har funnet i originalen men som jeg ikke finner i databasen. Hvis du ikke har sjekket originalen, burde du kanskje gjøre det. Men så har jeg også vært borti at jeg ikke finner de der heller, og hvor de da er blitt av vet jeg ikke. Vet ikke om det er noen protokoller som er borte...?? Er det noen som vet hvorfor noen mennesker ikke er å finne i originalen heller??? Hilsen Ingjerd :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Kai Samuel Gurrik Larsen

heijeg må stille samme spørsmål som Solfrid. Når???Kanskje dette kan få dere til å diskutere igjen????????Kai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.