Gå til innhold
Arkivverket

[#5007] Hans Gulliksen Dahl (Lasken), Borre/Stokke Vestfol


Gjest Inger Karlsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Karlsen

Søker forfedre til Hans Gulliksen Dahl (LASKEN) født ca. 1800, muligens i Stokke i Vestfold. Han døde 27.11.1875 i Borre i Vestfold. Inger Karlsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Mathisen

Kan dessverre ikke svare på ditt spørsmål, men vil peke på at Lasken er et sted (gårdsnavn, tror jeg) i Sandefjord, tidligere i Sandar. MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Harbek

Lasken er også et navn i Borre/Horten, bl.a. finnes i dag Laskenveien der. Sannsynligvis (får ikke sjekket det for øyeblikket) en plass under en av gårdene (Apenes, Holtan eller Falkensten?)der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

Den eneste Hans Gulliksen som døpes i Stokke 1798-1803 er:Døpt 7. januar 1802: Hans Foreldre: Gullich Christophersen og Kari Hansd. Borgen Faddere: Kari Johnsd. Borgen, Anne Olsd. Huflaatten, Hans Olsen ib., Anders Olsen ib., Ole Corneliussen Borgen.Om dette er samme Hans Gulliksen som er på Lasken i Borre i 1865 kan jeg ikke gi noe sikkert svar på. Han er muligens gift i Sem, da hans kone Anne Hansdatter oppgis å være født der. Prøv å finne giftemålet i kirkeboka - farens navn er sannsynligvis oppgitt der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Foreldrene til Hans het Gullich Christophersen og Kari Hansdatter, Borgen. Det rare er at de ikke ser ut til å finnes 1801. Det finnes en Gullich i Anneboe, men kona hans het Fransine Hansdt. Og så vidt jeg forstår så bodde de der til 1811, og flyttet derfra da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

Gullich Christophersen og Kari Hansdatter er heller ikke gift i Stokke, så de har muligens kommet flyttende dit i 1801.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.