Gå til innhold
Arkivverket

[#5021] Skoger boka ønskes kjøpt!


Gjest Anne M. Gilhuus
 Del

Recommended Posts

Gjest Tormod Thoresen

Hei! Jeg tror nok det er en rimelig vanskelig bok å få tak i. Jeg har den selv.Men det kan være lurt å ta kontakt med et Antikvariat. Gjerne Drammen Antikvariat tlf: 32 83 27 65. Jens Haugfoss heter innehaveren. Hils han gjerne fra meg. Selv fikk jeg kjøpt Krødsheradboka I der, etter å ha stått en tid på venteliste.Med vennlig hilsen Tormod Thoresen Drammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne M. Gilhuus

Hei Tormod Takk for svar, Magne Pettersen har lovet å ta en titt i bruktforr. og antikvariat i Drammen for meg, hvis ikke han finner noe skal jeg prøve en annonse i Drammens Tidene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Skorpen

Har du prøvd eit søk på www.antikvariat.net, eller å deg interessert der? Eg søkte på oppsalgsordet SKOGER, og fann fleire bøker - om kanskje ikkje den Skogerboka du er ute etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tormod Thoresen

Hei igjen.Den originale Skogerboka er fra 1931. Den er bekostet av Skoger Sparebank og redigert av Anton B. Rustad.I utgangspunktet er det en dårlig bygdebok som stort sett bare skriver om gårdene og deres eiere med familie.Husmann og andre samfunnsslitere er i meget liten grad nevnt.Skoger historielag hadde et ønske om å komme med et nytt bind, men det har foreløpig ikke blitt noe av.Da en av initiativtagerne Odd Steen døde for ikke så lenge siden, synes det vanskelig å få dette til.Ellers blir den første Nes - boka sluppet på markedet nærmere jul, ifølge forfatteren Terje Østro.Og det 1. ste bindet av Gulsvikbøkene kommer om ca. 1 år. Det siste også i følge forfatteren Terje Østro.Har noen informasjoner om utflyttede fra de områdene er det på tide å skrive til Terje.Terje Østro3550 GOLMed vennlig hilsenTormod Thoresen Drammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne M. Gilhuus

Heisan. Stemmer det hva Tormod skriver ang. Skogerboka, jeg har lånt den av en tante og bør snart levere den igjen! :-) Men den er interessant for meg da det står en del om slekten min fra Løise der, og min farfar og hans barn er også nevnt. Ang. Terje Østro så har jeg lenge tenkt å kontakte ham, har ikke sett ham siden han var tenåring, med interesse for gamle ting. Så det forbauset meg ikke da jeg fant ut at interessen for det "gamle" er der fremdeles. Kan forresten nevne at Are Gustavsen fra Sande har planer om en ny-utgave av Skogerboka, men det kan nok ta tid. Synd at Odd Steen er død, vi hadde en hyggelig prat på telefonen for en del år siden.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.