Gå til innhold
Arkivverket

[#5024] Elen Christoffersdt


Gjest Christina Frøysland
 Del

Recommended Posts

Gjest Christina Frøysland

Jeg har søkt etter Elen Christoffersdt på ft for Sandsvær og Drammen. Jeg har fått opplyst at faren heter Christoffer Johannessen og Elen er født i 1864. Ut i fra det finner jeg i kun en som stemmer med alder i ft 1865. Hun bor på Sandsvær ( noe jeg har fått opplyst) , men faren heter Christoffer Andersen. Jeg tror dette må stemme. Kan ikke skjønne annet. Moren heter Berte Ellefsdt. De bor på en plass som heter Knudsmyr i Sandsvær. Gnr 485b. Er det noen som kan sjekke dette for meg? Elen gifter seg med Knut Alfred Klemmetsen i Drammen. I 1885 får de datteren Anna og i 1887 sønnen Kristian Emil. I ft 1900 bor barna hos pleieforeldre og jeg finner hverken Knud Alfred eller Elen.Hvem var foreldrene til Berte og Christoffer?HilsenChristina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Hagen

Elen ChristoffersdtUnder Meheia gnr. 115 i "Sandsværs historie" finner jeg Kristoffer Anderssøn Finnemyra, fca. 1810 på Bakke, Modum, d.innen 1900. Gift på bosted Knutsmyr 1857 med Berte Marie Ellefsdatter Moen, bnr. 8 (også Meheia gnr. 115), f. 1821 d. 1907. Blant flere barn står Ellen Johanne f. 1863.Bertes foreldre er: Ellef Endresøn Moen f. 1780 d. 1858. gift 1808 med Marie Johannesdatter f. ca 1784 d. 1848 på Moen. Vil du vite noe mere om familien bakover i tid, så si i fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christina Frøysland

Inger!Takk for opplysningen. Jeg vil gjerne vite mer om familien bakover. Min mail er froeysland@hotmail.comChristina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.