Gå til innhold
Arkivverket

[#5042] Hansine Flatøen?


Gjest Linn Brungodt
 Del

Recommended Posts

Gjest Linn Brungodt

Jeg leter etter Hansine Severine Hansen som ble født 1879 i Hammer. I 1900 bor hun hos Ole Hansen Flatøen og hans familie i Bergen. Under stilling står det B.D hva betyr dette? Jeg tror Ole er broren hennes, men jeg finner hverken henne eller Ole konfirmert i Hammer. De foreldrene som er mulige for disse to er Hans Andersen Flatøen og Oline Jakobsdtr. som bor på Flatøen i 1900, men jeg er ikke sikker.Kan noen hjelpe meg ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Ludvig Kvamme

Hei Linn. Forsøker med litt hjelp, jeg finner Johan Hansen & Barbru Olsdatter konfirmerer følgende barn: Hansina Karina Johansdtr. Flatøen 26.09.1897 i Hamre, Hans Johansen Flatøen 01.10.1893 i Hamre og Ole Johansen Flatøen 01.10.1893 i Hamre, de er født henholdsvis 14.05.1882, 12.09.1878 og 11.09.1877Mvh. Johan Ludvig Kvamme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Eg trur B.D, når det ikkje er forkorting av mitt eige namn, kan tyde brordotter. Men det gjer jo ikkje saka lettare. Denne broren til Ole Hansen må jo då ha vore mykje eldre enn han. Men eg berre trur det er så ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linn Brungodt

Hei!Jeg tenkte også at det betyr brordatter, men jeg tror ikke det kan ikke stemme i dette tilfellet. Takk for hjelpen Johan, men jeg tror ikke det er den rette Hansine. Hansine er født 1 september 1879 og heter Hansen til etternavn. Når hun gifter seg i Bergen er hun kalt Severine Hansine Hansen. Hvis det har seg slik at den familien som bor på Flatøen er Hansines familie, så kom moren fra Alversund. Eldste broren, Andreas er født i 1874 og mellom han og neste søsken (f. 1880)som er konfirmerte i Hammer, er nettopp Ole og Hansine. Kan det hende at de er konfirmert på moren sitt hjemsted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linn Brungodt

oii.. der svarte jeg visst for fort. Leste ikke innlegget ditt ordentlig, Johan. Da har jeg i hvertfall funnet ut at den Hansine jeg ser i Bergen i 1900 antagelig ikke er den rette. Da får jeg vel bare fortsette å lete. Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kåre Bjørnestad

Hei Linn! Jeg er på "leit" etter etterkommere til Hans Andersen (Håøen)Flatøen og Oline Jakobsdtr. Espetveit. Fam. bodde på Håøen før denne del av Flatøen ble Festning. Siden flyttet noen til Flatøen og noen til Bergen. De som flyttet til Bergen har det vært problem med å lokalisere, det ser ut til at det kan ha blitt navn-endringer,hustruer har tatt i bruk (-sen) Hansen. Derso du ramler over noe er jeg interesert. Mvh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Ludvig Kvamme

Hei Kåre Bjørnestad. Jeg har at de 3 eldste barna gifter seg i Bergen, Andreas Bertin, Jakobine Andrine og Edvard, men det har du sikkert funnet. Jeg har imidlertid anene til Hans Andersen Flatøen siden de er fra Åsane delen av Hamre og der har jeg det meste. Mvh. Johan Ludvig Kvamme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.