Gå til innhold
Arkivverket

[#5043] Anna Heljesdtr. flyttet til Fana før 1781 - hvorfr


Gjest Heidi Tofterå Slettemoen
 Del

Recommended Posts

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Anna Heljesdtr. giftet seg med Niels Lars. Krokeide (1755-1837) i Fana 28.10.1781. Hun er omtalt som innflytter, men står oppført med gardsnavn Krokeide når hun gifter seg.Hvor kan hun ha kommet fra? Jeg har ingen datoer andre en bryllupsdagen...Barna het Knud, Synneve, Lars, Niels, Helje og Johannes, hvis det kan hjelpe...Synneve giftet seg med en fra Baland i Os, så mora kan kanskje være fra Os eller Fusa?Er det noen som har ættesoger herfra å bla i? Jeg blir SVÆRT glad for all hjelp! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Er det noen som kan bla i ættesogene for Os/Fusa og se om det finnes en Helge der som flyttet til Krokeide? Det hadde vært veldig snilt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Hans Mathisen

Det er jo leit at du ikke har fått noe svar. Dessverre har heller ikke jeg mye å bidra med, men vil likevel antyde at du kanskje skal lete i Jølster? Det var jo nemlig svært mange derfra som flyttet nettopp til Fana på den tiden vi her snakker om. De fornavnene du nevner utelukker iallfall ikke Jølster på noen måte. God jakt! Vennlig hilsen Hans

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hallo igjen Heidi. Jeg vet ikke om dette kan være til hjelp , men på Familysearch for perioden 1756-1762 fant jeg følgende mulige kandidater: 1. Anne døpt i Kvinnherad 31.12.1755 far Helje Larsen 2. Anne døpt i Fusa 22.02.1756 foreldre Helge Olsen-Inger Johannesdatter 3. Anne døpt i Kinn 15.05.1758 far Helje Olsen 4. Anne døpt i Gloppen 07.03.1759 foreldre Helge - Brithe Rasmusdtr. 5. Anne døpt i Kvinnherad 12.07.1760 far Helje Jensen og 6. Anne døpt i Kvinnherad 03.10.1762 foreldre Helje Brynildsen-Boel Pedersdtr. Håper dette kan være til hjelp. Mvh.Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.