Gå til innhold
Arkivverket

[#5044] Kirkeboka fra Røyken i Buskerud?


Gjest Ellen Hasle Kokkim
 Del

Recommended Posts

Gjest Ellen Hasle Kokkim

Har noen tilgang på kirkeboka fra Røyken i Buskerud? Er på jakt etter et par som antakelig giftet seg her i +/-1853-1856. Har forsøkt å låne mikrofilmen på biblioteket, men det tar tid.....og håper derfor på hjelp fra noen der ute. De jeg leter etter er Lars Svendsen (f. 12.09.1809 i Asker)og Andrine Andersdatter (f ca 1833 i Asker, i følge folketellinga i 1865). Har lett på gifte i Asker men de finnes ikke der. Det gjør heller ikke deres første sønn født. Hans navn er Martin Larsen (f. 10.07.1854). Sønnen finner jeg imidlertid konfirmert i ASker og der står det at han er født i Røken (muligens uekte). Tenker derfor at foreldrene også er gift der. Skulle gjerne hatt litt mer opplysninger om Andrine for å finne hennes forfedre. Har funnet ei Andrine Andersadtter født i ASker i 1833, men vet ikke om det er den rette. Håper noen som har tilgang på nenvte kirkebok kan hjelpe meg.mvh Ellen H. K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bengt E. Vesthagen

Hei Ellen! Har dessverre ikke kirkeboka for Røyken, men her har du noen flere opplysninger om familen Svensen.Kommune: Asker - Bosted: Gudim. Lars Svensen, hf. g. Selveier og Jordbruger, f. 1808, Asker S. Prgj. Andrine Andersdatter, Kone, g. - f. 1833, Asker S. Prgj. Martin Larsen, s. ug. Hjælper Forældrene, og limer Fyrstikæsker, f. 1854 Asker S. Prgj. Ingeborg Larsdatter, d. ug. Hjælper Forældrene, og limer Fyrstikæsker, f. 1855 Asker S. Prgj. Sven Larsen, s. ug. Hjælper Forældrene, og limer Fyrstikæsker, f. 1860 Asker S. Prgj. Johanne Larsdatter, d. Hjælper Forældrene, og limer Fyrstikæsker, f. 1864 Asker S. Prgj. Lars Larsen, s. Hjælper Forældrene, og limer Fyrstikæsker, f. 1866 Asker S. Prgj. Jakob Larsen, s. f. 1873 Asker S. Prgj.MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Baltzersen

Hei igjen! Her har du dem, sakset fra Røyken Kirkebok for perioden 1833-1856. Ekteskap: mini 5 - kort 7/13 Nr. 10 - 11. juni 1854: Ungkar og tjener Lars Svenssen, 45 år, fødested Gisle i Asker. Pige Andrine Andersdatter, 22 år, Bøeie. Far til Lars: Svend Larsen. Far til Andrine: Anders Johannessen. Forlovere er utydelig på microfilmen: Sømand Ørum(?) og Carl H.....? Barn: mini 5 - kort 11/13 Nr. 46 Martin, født 14.07.1854, døpt 27.08.1854, ægte. Far: Lars Svenssen Mor: Andrine Andreasdatter Bøeje. Faddere: Karen Olsdatter, Karen Andreasdatter, Johan Christensen, Christian Svenssen, Fredrich Pettersen. Alle fra Bø.Bø/Bøeie er i Røyken mens Gisle er i Asker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellen Hasle Kokkim

Hei TerjeDu er en knupp! Tusen takk for kjempeflott og superrask hjelp. Det var akkurat dette jeg lette etter. Får du inntrykk av at Andrine er født på Bøeie/Røyken? Eller kan det være henne jeg har født i Asker 10.08.1833, med en far med samme navn som du oppgir? Igjen, takk for hjelpen.mvh Ellen H.K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Arne Svendsrud

Hei. Du har visst fått alt du trengte allerede. Jeg har registrert kirkebøkene for Røyken fra 1814 og fremover, så jeg slo likevel opp for å se hva jeg kunne finne der. Under vielser: 11.6.1854 Ungk. og Tjener Lars Svendsen, fødested Gisle, oppholdssted Semb i Asker, 45 år gammel. Far: Svend Larsen. og Huusmandspige Andrine Andersdatter, oppholdssted Bøeje, 22 år gammel. Far: Anders Johannesen Under døpte: Fødselsdato: 14.7.1854 Dåpsdato: 27.8.1854 Barnets navn: Martin Bosted Bøeie Far Lars Svendsen Mor Andrine Andersdatter.Jeg prøvde å finne ut når Andrine var født, men kunne ikke finne henne under Røyken.Det var dessverre alt jeg kunne finne. Hvis du trenger noe mer opplysninger fra Røyken får du heller ta kontakt igjen. Hilsen Odd Arne Svendsrud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.