Gå til innhold
Arkivverket

[#5059] Guri Ingebrethsen f. Numedal ca. 1853


Gjest Asgeir Østli
 Del

Recommended Posts

Gjest Asgeir Østli

Kan noen hjelpe meg med å identifisere følgende: Bernt Martinsen f. Odal Prestegjeld ca. 1847. Han var g. m. Guri Ingebretsen f. Nummedal ca. 1853 og de hadde barna Didrik f. ca 1877 i Nummedal og Martinius f. ca. 1879 i Skouer. Jeg er i første omgang interessert i fødselsdato på Bernt (evt. foreldres navn). Noen av opplysningene vil muligens framgå av kirkeboka ved giftermål. Ellers er alt av interesse. De skal ha utvandret til Hawaii i 1880 og det var ikke så mange som havnet der. Kjenner noen denne familien er jeg takknemlig for svar.Asgeir Østli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Normann

Jeg regner med at du har funnet dem i emigrantene: Emigranter til Hawaii 1880 fra Drammen Her er merknad at Didrik er "dead".Hos familysearch fantes denne mannen: Bernt MORTENSEN Sex: M Event(s): Christening: 6 Dec 1846 Sor Odal, Hedmark, Norway Parents: Father: Marthin PEDERSEN Mother: Eli BERGERSDRI hvertfall verdt å sjekke.Det var forresten 239 registrerte emigranter med Musca til Hawaii. (og 391 med Beta samme år.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Kenneth Talmo

Ettersom Laila trolig har gitt deg rett foreldrepar på Bernt, kan jeg bidra med følgende. Guri Engebretsdatter er f. 5. apr. 1854 på Kravik i Nore, Numedal. Hun var barn nr. 4 av mine tipptippoldeforeldre Engebret Pedersen f.1821 i Flå, Hallingdal og Ingebjørg Ansteinsdatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Tor Kenneth Talmo

Jeg er svært interessert i nærmere kontakt Asgeir. Send meg gjerne en mail på : tallmoen@start.no eller bruk postadressen min. Jeg 'sysler med en 'hefteplan'.Tor Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.