Gå til innhold
Arkivverket

[#5062] Niels Knudsen og Ole Bentsdatter Bøebraaten


Gjest Tom Tollefsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Tom Tollefsen

Søker Niels Knudsen og Olea Bentsdatter Bøebraaaten sine foreldre og hvor de kom ifra. De eneste jeg vet om dem er at de fikk en datter Tilla Antonette Nilsdatter f.22.09.1833 bøye ,under Bø i Røyken.Tom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Terje Baltzersen

Hei Tom! Det eneste jeg kan hjelpe deg med foreløpig er at jeg har registrert Niels Knudsen på Aasager(Åsaker). Her ikke forsket bakover på Niels og Olea. Kanskje vi har andre linjer i våre slekter som krysser hverandre? Nærsnes, Lillerud, Morberg, Labråten etc. Ta gjerne kontakt på e-post: terj-ba@online.no Terje Baltzersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Arne Svendsrud

Tilla var uekte født av foreldre Niels Knudsen Aasager og pigen Olea Berntsdatter Bøebråten. Det kan se ut som om disse to aldre ble gift med hverandre, for jeg finner ikke noe ekteskap i Røyken mellom dem. De kan selvsagt ha giftet seg utenbygds.Derimot finner jeg følgende vielser i Røyken: Enkemann Gunder Hansen, skal være født på Stokkereie, 43 år gammel. Farens navn er hans Larsen. Gift 4.9.1841 med pige Olea Bentsdatter, født på Bøeie, 59 år gammel. Farens navn er Bent Andreasen.Ungkar og artillerist Nils Knudsen Skryseth, 26 år gammel, gift 24.10.1834 med Ingebor Haakensdatter, født i Hurum ved vielsen bosatt på Aasager. Hun var også 26 år gammel.Kan dette stemme? Hvis du tror det kan jeg forsøke å finne mer, jeg har masse stoff fra Røyken.Hilsen Odd Arne Svendsrud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Tollefsen

Om det er den niels knudsen laila fant hvet jeg ikke,men den Odd Arne fant kan sikkert stemme.Hvor fant du forresten Aasager og hvor er det?Tror du muligens den Nils Knudsen,Skryseth kan være samme person?I så fall er det vel kanskje samme person på Bø i 1865 tellingen? Er veldig interessert i å få greie på mest muligTom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Arne Svendsrud

Øvre og Nedre Åsaker er to gårder på Spikkestad. Ellers har jeg fått noe stoff om forfedrene til disse personene. Siden det er fotokopier, ville det være mest praktisk om du oppgir E-postadressen din så kan jeg sende dem som vedlegg. Hilsen Odd Arne Svendsrud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Arne Svendsrud

Hei. Jeg lurer på om du fikk en mail fra meg, for jeg rotet litt med adressen din først, og prøvde å sende flere ganger. Jeg tror det lyktes til slutt, men det kunne vært greit å få det bekreftet. Det var vedlegg til mailen.Hilsen Odd Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Tollefsen

Hei odd Arne Nei jeg har ikke fått mail fra deg. Kanskje du kan prøve denne adressen: tomkt@libertysurf.noHilsen Tom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.