Gå til innhold
Arkivverket

[#5072] SLEKTSPROGRAMMER


Gjest PER HANSEN
 Del

Recommended Posts

Gjest PER HANSEN

Er det noen som kan gi meg gode råd eller tips om gode slektsprogram. Det bør være program som er enkle og greie å bruke, gjerne på engelsk, de bør kunne romme mye info. Er også av interresse hvor disse kan kjøpes, og pris. På forhånd takk! Mvh. Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Hvorfor ikke prøve Legacy? Det er gratis til nedlasting fra nettet. Du kan og sende spørsmålet ditt til no.fritid.slektforsking.it mvh Kjellaug R.P. kelly.petit@wanadoo.fr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Sissel Nilsestuen

Hei, jeg hadde samme spørsmål for en tid siden og fikk masse gode råd. Jeg valgte Cumberland Family Tree, lasta ned gratis for prøve i 45 dager. Veldig fornøyd, kan velge mellom mange språk. DIS Norge har en side med masse slektsprogrammer der de er beskrevet og med priser. Du finner dem på Nyttige lenker på denne sida. Lykke til :-) Aud Sissel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Fjeldsgård

Når det gjelder Legacy http://www.LegacyFamilyTree.com/ så er intuitativt, men ikke enkelt. Det er fleksibelt og de har bra service med hensyn til fixer, svar på problemer. I tillegg har de på nettet sider med utfyllende forklaring om hvorledes du bruker programmet, og mer generelt om kilderegistrering f.eks. Det er også mulig å laste ned brukerveiledning. Styrken ved programmet ligger som nevnt i at det er ubgensede, fleksible muligheter og at man på en enkelt måte kan få lister over personer som er linket til samme kilde eller sted etc. SVakheten er rapportene som ikke er noe å skryte av,og at det mangler muligheten for å lage et "efterkommer-kart". På LegacyUserGroup får de både "pepper og salt", og under over alle undere, det er respons å få, sansynligvis fordi det er slektsforskere som driver med programutviklingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.