Gå til innhold
Arkivverket

[#5083] Thomine Knudsen(Knutsen)


Gjest Svein Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Svein Hansen

Er det noen som kan hjelpe meg med opplysninger om Thomine Knudsen(Knutsen)født i Stavanger/Vest Agder 19/8-1855. Ble gift 16/12-1877.Hvor??? Giftet seg med Carl Martin Nilsen født 10/2-1850. De var da bosatt i Grønnevoldsgate 22.Jeg er intressert i alle opplysninger om henne og hennes familie fra tiden i Stavanger.Håper at det er noen som kan hjelpe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Hansen

Det kan også hvere ett annet sted i Rogaland utenom Stavanger.At hun kanha hvert bosatt der etter at hun eventuelt flytet fra Vest Agder og før hun flyttet til Bergen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Frank

På RHD/FT 1875 finner jeg Tomine Knudsdtr., f. og 1852 (og bosatt) i Flekkefjord - en mulig kandidat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

På Familysearch finner jeg en Thomine Knudsdtr. gift 18.10.1877 i Risør med Peter Andreas Carlsen.Kanskje dette kan være en ledetrå. Lykke til. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

Flere gode tips:I FT-1865 for Søndre Undal finnes en Thomine Knudsdatter, 11 år gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

Hvor har du fått opplysningene om fødselsdatoer og vielsesdato? Og vet du om de er oppført i 1900-tellingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

På familysearch finner jeg en Thomine Knudsdatter døpt 21.10.1855 i Valle/Vest-Agder.Foreldre er Knud Olsen og Lene Tobiasdatter.Det er nok samme familie som Ketil refererer til i 1865 tellingen på gården Moland.Dersom du vet navnene på barna til Thobine , burde det kunne gi deg et tips om morens navn.Mvh.Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Pige Thomine Knudsdatter f.Stavanger 19.08.1855 giftet seg 16.12.1877 i Aarstad menighet/ Bergen med ungkar og Sadelmagersvend Carl Martin Nilsen , f. i Bergen 10.02.1850.Han ble døpt 01.04.1850 i Domkirken i Bergen.Foreldre dagl. Niels Olai Knutsen og Larsine Marie Andersen.Mvh.Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

Men hva heter Thomines far? Det er vel oppgitt i kirkeboken ved vielsen. Noen som vil slå opp dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hallo igjen.I følge kirkeboken for St. Jørgenkirken i Bergen var farens navn Knud Thorkildsen, og Thomine skulle være født i Stavanger 19.08.1855.Den eneste som jeg får til å passe ved folketellingen i 1865 for Stavanger er tømmermand Knud Torkelsen 50 år fra Etne med hustru Berta Karina Olsdatter født på Varhaug.De har to barn: Christian 15år og MINE 10 år .Det må vel være en forkortelse for Thomine.Begge barna er født i Stavanger.Mvh.Rune Thorstensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.