Gå til innhold
Arkivverket

[#5084] St. Paul


Gjest Jan Tertnes
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Tertnes

Over gifte i Bergen 1816-1911 finner jeg Karl Melanton Kristiansen, trikkekonduktør født 1888 fødested St. Paul.Er der noen som kan gi tips hvor dette er? I Bergen eller i utlandet ? Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tormod Thoresen

St. Paul er i Minnesota i Amerika.Vel nå kjenner jeg ikke Bergensområdet spesielt godt, men dette er mitt tips.mvh Tormod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Åse K. Kristiansen,

Hvis du går på Vigde i Bergen og søker Fødested børjar på St.*, får du opp en liste med navn på menigheter, bl.a. St.Paul i Bergen. Han kan nok være født i Bergen, men jeg har ikke funnet ham. Jeg fant en Karl Melanchton f.1875, men hans far het ikke Kristian. Åse Kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

I det foreliggende tilfelle er det nok den katolske menigheten St. Paul i Bergen det er siktet til, i merknadsfeltet i kirkeboken vises det til attest fra soknepresten i St. Paul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Tertnes

Jeg vil med dette takke for svarene. Da har jeg i alle fall ett utgangspunkt. Kan man her gå ut ifra at foreldre eller tidligere generasjoner er innvandret til Bergen siden de er katolikker ?Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

Databasen over døpte i Bergen inneholder ingen fra St. Paul 1878-1891, og ifølge Riksarkivets oversikt er kun menighetsprotokollen fra 1858-1878 tilgjengelig på mikrofilm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Frank

Det er ikke helt riktig, databasen over døpte i Bergen 1816-1894 viser også 49 døpte i St. Paul - men dessverre ingen Karl/Carl Melanton Kristiansen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

St.Paul har deponert sitt eldre arkiv ved Statsarkivet i Bergen, og der finner vi en menighetsprotokoll som dekker årene 1858-1878 (og har 28 dåpsinnførsler), og en som begynner i året 1892, og som har innførsler til langt etter andre verdenskrig. Den første av disse er mikrofilmet, og følgelig med i Riksarkivets oversikt over mikrofilmet materiale, mens den andre, som delvis er sperret, ikke er filmet, og følgelig heller ikke med i oversikten over filmet materiale.Men det som kanskje i denne sammenhengen er viktigst, er at det ikke er bevart noen menighetsprotokoll/kirkebok for årene mellom 1878 og 1891.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Tertnes

Mange takk alle sammen for info. Denne forespørsel gjorde jeg på vegne av en kollega og han mener at fornavn på foreldre skal finnes så i tilfelle får jeg komme tilbake til dette emnet på mandag.Takk alle sammen!! og ha en trivelig helg.Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Einar Marås

Karl Melanton benyttet også August som mellomnavn. Foreldre etter det jeg kjenner til er Andreas Joakkim (Kristiansen ?) og Marie.Einar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.