Gå til innhold
Arkivverket

[#5085] Fron-Frogn??


Gjest Inger Carlson
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Carlson

Olava Madsen f.1855 i Fron finner jeg i 65 tell.for Frogn prestegjeld. Hun bor der med sine foreldre og søsken. Faren heter Mads Andreasen og er f. i 1709,også Fron. Moren Karen Olsdatter f.1818 i Fron. Kan noen fortelle meg om Fron er i Frogn, eller er denne Fron samme som Sør-Fron.Da har isåfall hele familien flyttet fra Sør-Fron til Frogn. Har lett litt i kirkbøker for Fron etter Olava Madsen uten resultat. Noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Arnolf Bjørndal

Mest trolig er det her snakk om Frogn. Jeg ser i kirkebøkene for Ås på 1700-tallet både den ene og den andre som er fra "Fron", og en slik masseinnvandring fra Gudbrandsdalen var det nok ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Normann Christiansen

Hei Inger! På familysearch.org fant jeg Olava, født i Drøbak: Olava MADSDTR sex: F Event(s): Birth: 22 Aug 1855 Drobak, Akershus, Norway Parents: Father: Mads ANDREASSEN Mother: Karen OLSDTRog, er dette samme Olava? Carlsen Steenby ERIK OLAUS Sex: M Marriage(s): Spouse: Olava MADSD Marriage: 28 Mar 1881 Drobak, Akershus, NorwayDett var dett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Carlson

Det er nok riktig det Laila. Olava var gift med Erik Karlsen Stensby. Han hadde sikkert Olaus som mellomnavn.Tusen takk for hjelpen begge to. Noen som vet noe mer om denne familien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.