Gå til innhold
Arkivverket

[#5093] Stora Vrem i Kville, Sverige


Gjest Torill Berg
 Del

Recommended Posts

Gjest Torill Berg

Er det noen som kjenner til Stora Vrem. Det skal være et gods som ligger utenfor tettstedet Kville i Sverige.Hilsen Torill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore H Vigerust

Jeg kjenner noe til det og har vært der. Tisselius har i sine to bøker fra mellomkrigstiden kommet med mye stoff om gården, bl a i Bohusläns märkligaste gårder, og i Bohuslän adliga gårder etc. Gården har vært kongsgård. Hilsen Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torill Berg

Hei Tore Vet du om det i noen av bøkene står noe om hvem som har bodd på gården gjennom tidene?Hilsen Torill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Are S. Gustavsen

Hei Toril!Jeg ser av dine innlegg under Kville på Anbytarforum at du søker 1800-tallspersoner fra denne gården. Anytarforum er vel fremdeles det beste stedet å kunne få et rakst svar på det du søker etter, men jeg vil også minne om "Gränsbygdens Släktforskare" som dekker det norske fylket Østfold og de to svenske len Bohuslän og Dalsland (dvs; det er vel endring av lensstrukturen i på gang i Sverige, om den ikke allerede er foretatt). Medlemmer i denne foreningen er kansje de nærmeste til å hjelpe. De gir også ut et medlemsblad, hvor man kan får etterlysninger på trykk (noe som dessverre er undervurdert i våre nettider! Tenk bare på all den kunnskap som finnes i de tradisjonelle slektsforskermiljøene uten nettkontakt).Mer informasjon om Gränsbygdens .... påhttp://get.to/gslfNB! Nettsiden er noe hemmet av diverse "pop-ups"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torill Berg

Hei Are Takk for opplysningene. Det er mange steder å gå på Internett bare man vet adressene! Jeg har nå tatt kontakt med foreningen, og håper på positiv tilbakemelding derfra.Hilsen Torill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore H Vigerust

Hei Torill, jeg synes også du burde ta en titt på Tisselius sine bøker, som jeg nevnte tidligere. Du burde finne dem i UB Tromsø. Hilsen Tore.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.