Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Torild Øye

[#5109] Christopher Reus (Ruus), Austrheim i Lindås 1701

Recommended Posts

Gjest Torild Øye

Hvor kom min stamfar Løytnant Christopher (muligens Thomason)Reus fra, Finner ham i mantallet for Søndre Bergenhus i 1701 på Østrem, alder 51 år, med sønnen Bastian, 17 år. Har prøvd å søke både i Hordaland og Sogn & fj. men uten resultat. Noen som kan hjelpe?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Arnfrid Mæland

kan det være denne?Lenkeholder selv på med Ruus og Reutz f t, derfor dukket dette temaet opp?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Torild Øye

Hei, Christopher Ruus er også min stamfar. Jeg har ikke klart å finne hans foreldre. Det beste sporet jeg har funnet går til Sogn. Har også funnet han i boka ' I kongens tjeneste' som omhandler utskriving under Store Nordiske Krigen, men heller ikke der står det hvor han kommer fra. Etterkommerene har jeg mer oversikt over. Se forøvrig denne linken.http://www.ruus.net/slekt/del1a.html Vil du ha flere opplysninger kan du kontakte meg på mail: torild-o@online.no Lykke til, hilsen Torild

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Torild Øye

Her gikk det litt fort i svingen ja :) Så ikke at det var mitt 5 år gamle innlegg som plutselig dukket opp igjen. Sånn går det når man blir ivrig !! Torild

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Sigmund Hope

Christopher Ruus er nemnd i bygdeboka for Austrheim (band 2 eller 3) under garden Kvalvågen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.