Gå til innhold
Arkivverket

[#5109] Christopher Reus (Ruus), Austrheim i Lindås 1701


Gjest Torild Øye
 Del

Recommended Posts

Gjest Torild Øye

Hvor kom min stamfar Løytnant Christopher (muligens Thomason)Reus fra, Finner ham i mantallet for Søndre Bergenhus i 1701 på Østrem, alder 51 år, med sønnen Bastian, 17 år. Har prøvd å søke både i Hordaland og Sogn & fj. men uten resultat. Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...
Gjest Torild Øye

Hei, Christopher Ruus er også min stamfar. Jeg har ikke klart å finne hans foreldre. Det beste sporet jeg har funnet går til Sogn. Har også funnet han i boka ' I kongens tjeneste' som omhandler utskriving under Store Nordiske Krigen, men heller ikke der står det hvor han kommer fra. Etterkommerene har jeg mer oversikt over. Se forøvrig denne linken.http://www.ruus.net/slekt/del1a.html Vil du ha flere opplysninger kan du kontakte meg på mail: torild-o@online.no Lykke til, hilsen Torild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torild Øye

Her gikk det litt fort i svingen ja :) Så ikke at det var mitt 5 år gamle innlegg som plutselig dukket opp igjen. Sånn går det når man blir ivrig !! Torild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.