Gå til innhold
Arkivverket

[#5111] Aage Christian Irgens f. 1731 Surnadal(?)


Gjest Arne Grøndahl
 Del

Recommended Posts

Gjest Arne Grøndahl

Har litt problemer med foreldrene til denne Aage Christian Irgens. Av diverse kilder ser jeg at det er Johannes Irgens (1685 - 1760) gift i 1722 med Marthe Olsdatter Meldal (1691 - 1724 !!!). Siden Marthe står oppført som død i 1724 synes det meg litt skremmende at hun skal ha født en sønn 7 år etter!Denne Aage Christian Irgens skal i 1766 ha giftet seg i Danmark med Anne Cathrine Haugaard.Hva er rett og hva er feil ??mvh. Arne Grøndahl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Grøndahl

Hallo i luken !!Ved å se nærmere gjennom diverse utskrifter og notater ser jeg at jeg har Louise Kortholt (f. 1712 i Trondheim)som en betydelig bedre kandidat til morsrollen.Beklager, jeg var nok litt for rask til å rope om hjelp !!mvh. Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christian Arentz

Av mine notater fremgår det at han var gift 2 ganger, og fikk sønnen Ole Irgens (senere biskop i Bergen) 24. jan. 1724 med Marthe Olsdatter Meldahl. Moren har tilsynelatende dødd i barselseng, event. like etterpå som følge av fødselen, eller senere samme år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Grøndahl

Det er samme informasjon som jeg har, men hvem som ble Johannes andre kone trodde jeg ikke jeg hadde oversikt over. Det blir ofte til at man "snubler" over informasjon om andre enn de man egentlig søker etter, og da gjelder det å holde orden i papirene !!mvh. Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.