Gå til innhold
Arkivverket

[#5117] William Christie ?


Gjest Jan Tertnes
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Tertnes

En av "mine" fra Hindenes, Myking, Lindås Nella Andrine Hindenes 1887-1966 ble gift for andre gang med William Christie i Bergen iflg. Bygdebok for Myking sokn. Noen som har noe info om William ?Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Bryn

Jeg har sett igjennom det som står om Christie-slekten i Norsk Slektskalender (NSF 1951) uten å finne denne William, men så er det da også flere mangler ved den.Jeg tok derfor en kikk i en av Digitalarkivets eminente baser, nemlig "Døpte i Bergen 1815-1894". Der fant jeg en William som kan passe godt. Han var født 31.5.1886 som uekte sønn av kontorist Dirk Blaauw Christie og Sille Marie Stjernaas; døpt i Aarstad sogn 11.7.1886. Da William i motsetning til Wilhelm er et heller sjeldent navn i Christie-slekta, så er det gode sjanser for at dette er riktig person, men bevis har jeg ikke.Dirk Blaauw Christie var sønn av Andreas Christie (1829-1916), eier av Haukeland gård, og Johanne Jakoba Blaauw (1835-1915). Dirk var født i Bergen (Aarstad) 17.4.1865 og slo seg ned som agent i København der han giftet seg i 1893 med Olga Bay (1871-1949. Han døde 25.7.1912. Dirk og Olga fikk 3 døtre og én sønn og har etterslekt i Danmark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Dersom det er denne William, har eg vore borti mora si slekt tidlegare. Far hennar var frå Gjerpen og mora frå Kristiansand (og var i annet ekteskap då ho fekk Sille Marie, om eg hugsar rett).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.