Gå til innhold
Arkivverket

[#5121] Kjegstad i Oslo, Akershus eller Buskerud?


Gjest Ellen Hasle Kokkim
 Del

Recommended Posts

Gjest Ellen Hasle Kokkim

Hvor kan Kjegstad være? Jeg leter etter ingeborg Marie Johannesdatter som ble gift i Asker i 1827. Da er hun oppgitt 28 år og boende på Høeneie. Fødested oppgis å være Kjegstad. Hvor er det??? Hun ble gift med Anders Johannessen født på Syverstad i Asker og boende i Christiania, 25 år. Problemet er at jeg ikke kommer videre bakover når jeg ikke vet hvor Kjegstad er. Har forsøkt å søke i 1801-tellingen, men finner ingen plass med dette navnet. Denne familien hadde senere forbindelser til Røyken i Buskerud. Kanskje det finnes en plass med dette navnet der? Finner heller ikke Ingeborg død i Asker. Flyttet hun tilbake til hjemdistriktet? Da hun giftet seg i 1827 står hun også oppført som enke, men jeg finner ikke hennes første giftemål i Asker. Hun ble også raskt enke for 2.gang. Vet noen der ute hvor Kjegstad kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Arne Svendsrud

Kjekstad er en av de største gardene i Røyken, den ligger like ved Røyken kirke hvis det kan være til noen hjelp. Jeg har sett etter dåpsdatoen til Ingebor Marie, men den eneste jeg fant som kan passe er en Ingebor Maria som er døpt 18.3.1798. Faren skal være Johannes Hansen og moren Kristine Olsdatter. Jeg vet ikke om det er riktig person, men jeg tror det, for foreldrene stemmer med folketellingen i 1801. Hvis du trenger noen flere opplysninger fra Røyken kan jeg forsøke å hjelpe deg, da jeg har en god del avskrifter av kirkebøker o.l. Min E-postadresse er: odd.arne.svendsrud@eunet.no Hilsen Odd Arne Svendsrud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.