Gå til innhold
Arkivverket

[#5127] Ole S. Engevik utvandra til Amerika


Gjest Helga Kallevik
 Del

Recommended Posts

Gjest Helga Kallevik

Jeg har kontakt med Albert Engevik i USA, og prøver å hjelpe han å finne event. slekt i Norge. Albert er barnebarnet til Ole S. Engevik som utvandret fra Utvær i 1892. Alberts far heter Søren Engevik. I folketellingen for 1865,Eividvik, Gulen i Sogn og Fjordane finner jeg Søren Engevik, 31 år. Jeg tror kanskje at denne Søren Engevik kan være far til Ole S. Engevik som utvandret i 1892, 22 år gammel.Det er ikke oppgitt barn for Søren Engevik i 1865. er det noen som kan hjelpe her ? Stemmer det at denne Ole S. Engevik er sønn av Søren Engevik. Hadde Søren Engevik da flere barn enn Ole som utvandret ? Jeg finner ikke denne slekten i folketellingen for 1900.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

En Ole Johannes Sørensen er født 13. mai 1870 av foreldre Søren Olsen Engevik og hustru Andrea Knudsdatter i Gulen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helga Kallevik

Tusen takk for opplysninga. Dette er nok den samme Ole S. Engevik (S står sansynlegvis for Sørensen)som den eg har registrert i emigrantlista. Han reiste til USA 22 år i 1892. Dette stemmer også med fødselsåret 1870. Det eg då vidare lurer på er om denne Ole Johannes Sørensen Engevik hadde søsken som eventuelt kan ha etterkommere her i Norge. Eg greier ikkje å finne att denne slekta i folketeljinga for 1900.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helga Kallevik

Ved nærmere ettersyn i "Døpte i Sogn og Fjordane" 1669-1895, finner jeg også Anne Birgithe Sørensdatter Engevik f.23.01.1866 som må være en eldre søster av Ole. Er det noen som kan hjelpe meg videre her. Hvor ble Anne Birgithe av ? Har hun etterkommere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

Ole har også en bror, Knud, f. 4/4-1868.Finner ingen av disse i FT-1900 eller emigrantprotokollen for Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.