Gå til innhold
Arkivverket

[#5132] Nicolai Toftnæss og Olava Hansen utvandret før 188


Gjest Heidi Tofterå Slettemoen
 Del

Recommended Posts

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Hei allesammen!Jeg har fått en nøtt å knekke for Bart Toftness i USA. Han har dåpspapirer på en Henry Toftnæss, døpt 27.12.1880 i Wilson, St. Croix, Wisconsin. Foreldre står oppført som Nicolai Toftnæss og Olava (Hansen) Toftnæss. Jeg har ikke lykkes å finne disse i Norge, men det er kanskje noen der ute som kan hjelpe oss?Jeg krysser fingrene...Heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torun S. Soknes

Hei,uten fødselsår på foreldrene eller patronymikon på far Nicolai, er det veldig vanskelig å lokalisere disse menneskene. Det nærmeste tips jeg kan gi deg, er at det finnes gårder med navn Toftenæs i Halse og Harkmark kommune (Vest-Agder) og Måsøy kommune (Finnmark) i 1865, og også for Fjelberg kommune (Hordaland) og Fjaler kommune (Sogn og Fjordane) når det gjelder 1900. Håper det er til litt hjelp,mvh Torun S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Evensen

Hei. Det finnes også et Toftnes i Eidsvoll. Og i 1865 bodde en Nikolai Berntsen på 23 år der. Han var dekksmann av yrke, var gift med Martea Larsd. på 20 år, og de hadde sønnen Bernhard på 2 år. Også Gustava Berntsdatter (kanskje Nikolais søster ?) på 11 år tilhørte familien da. Hun var barnepike (en måtte tidlig ut i arbeidslivet da !). Dette kan se ut som det er rette familie, men noen med tilgang til kirkebøker for Eidsvoll kan vel sjekke dette nærmere ? Jeg vet at kirkebøkene for Eidsvoll er brent, men klokkerbøkene kan muligens gi svar. Hilsen Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.