Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Kåre Bjørnestad

[#5133] Folketelling 1900, 1254 Hammers, Flatøen Gnr.1, bn

Recommended Posts

Gjest Kåre Bjørnestad

Olai Hansen Hf. f. 1868. Anna Sjursdtr.Hm. f.1855. Barn: Helene f.1890, Johan f.1892, Sivert f.1894, Kristoffer f.1896, Alfred f. 1898. Føderådsenke Kari Andersdtr. f.1827. Jeg er interessert i aner & etterkommere. Hvor ble det av dem? Kan Olai være samme person som Hans Olai ? Mvh. Kåre

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Britt Frank

Hans Olai H. kan helt sikkert være samme person som Olai H. i FT 1900. Under konfimerte i Hamre 1750-1900 vil du finne Hans Olai Hansen, Flatøen, f. 17/11-1868, konf. 20/9-1883 - foreldre Hans Johnsen og Kari Andersdtr. I FT 1865 finner du også Kari Andersdtr. 38 år, g.m. Hans Johns. 37 år, på gården Haaøen (mulig en skrivefeil ved registrering eller ved avskrift.)Under konfimerte i Hamre 1750-1900 finner jeg Anna Sjursdtr./konf. 1870, på gården Bjørnestad - foreldre Sjur Jakobsen og Anne Olsdtr. Familien finner du også i FT 1865 under gården Bjørnestad/Hamre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bjørn Davidsen

Håøy er nørste delen av Flatøy. Der var det ein gard.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kåre Bjørnestad

...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kåre Bjørnestad

Takk for hjelpen - og bekreftelsen på at jeg var på sporet. Jeg kommer ikke videre med sikkerhet. Håøen ble Kystfestning i tiden 1895 - 1905, og da måtte de tre familiene flytte, men hvor? Jeg tror Bergen men er ikke sikker. Barna til(Hans)Olai brukte etternavnet Olaisen, Folketellingen 1900. Tok de i bruk rette navnet når de flyttet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.